În premieră, au dat socoteală

Aeroportul Oradea şi Societatea de Drumuri sunt cele mai râvnite instituţii aflate sub patronajul CJ Bihor, pentru un post în consiliile de administraţie. Motivul e simplu: prestaţia din cadrul acestui organism e plătită cu până la 25% din salariul managerului.

Salariu care e de ordinul zecilor de milioane. Plata substanţială a făcut ca în aceste consilii să intre numai oameni agreaţi de Putere.

Conducerea CJ Bihor a cerut ca fiecare reprezentant al său să-şi prezinte activitatea. Unii şi-au luat sarcina în serios, alţii au făcut-o „de ochii lumii”. Din rapoarte se observă care sunt profesioniştii şi cine sunt cei care fac doar figuraţie şi sunt plătiţi din banul public doar pentru că sunt membri de partid.

Profesioniştii

Spre exemplu, Marian Filip, membru al CA Aeroportul Oradea şi angajat al instituţiei, prezintă pe larg propunerile sale din cadrul şedinţelor. „Am subliniat în mai multe rânduri problema tarifelor practicate pe Aeroportul Oradea, tarife în măsură nu să atragă noi operatori, ci dimpotrivă, să îi îndrepte spre alte locaţii”, spune Marian Filip.
Marian Filip este adeptul ideii că Aeroportul Oradea trebuie să aducă profit nu din taxe, „ci prin serviciile asigurate operatorilor, oamenilor de afaceri, locuitorilor din judeţ, celor care pot contribui la creşterea economică a întregii regiuni deservite”.

„Constat, de asemenea, pe aeroport o suprastructurare a sistemului birocratic în detrimentul celui operaţional; mă simt nevoit a atrage atenţia asupra factorului securitate, în condiţiile în care Corpul Gardienilor Publici a avut câteva evenimente”, scrie Filip în raportul său.

Soluţii

Chiar dacă mi s-a spus că sunt singurii care pot asigura paza, după studii personale am ajuns la concluzia că există firme acreditate la ale căror servicii apelează unităţi similare Aeroportului”, susţine Marian Filip. Reprezentantul CJ susţine, printre altele, că în cadrul şedinţelor CA „nu s-au discutat contracte, licitaţii, problemele puse pe ordinea de zi fiind pur administrative”.

Filip atrage atenţia şi asupra faptului că în timp ce la aeroporturile din Târgu Mureş, Sibiu ori Bacău s-a înregistrat o creştere de 100% a traficului, „noi, cel puţin de zece ani, ne situăm la o creştere modică”.

Filip propune şi o soluţie pentru a îmbunătăţi activitatea Aeroportului. În opinia sa, „transformarea RA Aeroportul Oradea în societate comercială, cu o structură care i-ar conferi operabilitate, elasticitate, competenţa şi profesionalismul necesare atingerii scopului cu o tentă specială, pe care îl are, ar fi o soluţie menită să asigure acestei unităţi un traseu european”.

Creşteri la Crişana

Şi în raportul lui Ioan Mang, reprezentantul CJ în AGA al SC Transilvania Tour (Hotel Crişana din Baile Felix, Peştera Urşilor şi Complexul Iadolina din Stâna de Vale), se prezintă profesionist investiţiile realizate şi creşterea numărului de turişti.

Banii investiţi în dezvoltarea facilităţilor turistice au determinat creşterea cifrei de afaceri, a numărului de vizitatori şi a impozitelor plătite autorităţilor locale. Nici salariile angajaţilor nu au bătut pasul pe loc, chiar dacă ele se află şi acum sub salariul mediu net pe economie. CJ deţine la Transilvania Tour 49% din capitalul social.

Figuranţii

La celălalt antipod se află raportul lui Cristian Bodea, reprezentat al CJ în CA la RA Aeroportul Oradea. Formularea ne scuteşte de orice comentarii. „De la investirea mea în funcţie, am participat la toate şedinţele CA, ce s-au ţinut în fiecare lună. În lipsa unor precizări concrete, nu am ştiut ce alte detalii referitoare la activitatea mea în această calitate ar trebui să vă prezint”, spune Cristian Bodea.

Veronica Bursaşiu, Horia Trifa

Taguri: ,


0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !