Ministerul Educației Naționale (MEN) a aprobat criteriile de selecție a liceelor care pot deveni Centre de Excelență în Tehnologia Informației (CETI) în cadrul proiectului „Promovarea și susținerea excelenței în educație prin dezvoltarea competențelor în disciplina Tehnologia Informației”.
Prin intermediul proiectului derulat de MEN cu sprijinul Guvernului Japoniei, fiecare centru ar urma să beneficieze de un laborator IT dotat cu 26 calculatoare performante și o tablă interactivă.
În cadrul proiectului ar urma să ia ființă 60 CETI.
Selecția
Procesul de selecție este deschis tuturor unităților școlare din sistemul public de învățământ care pot asigura condiții optime pentru funcționarea acestor centre. Pentru a fi eligibilă, unitatea școlară interesată trebuie să transmită Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) o scrisoare de intenție prin care își asumă: un program deschis de cel puțin 10 ore/săptămână adresat copiilor din comunitate interesați să participe la activități, pe o durată de cel puțin doi ani de la data punerii in funcțiune a centrului;
Fiecare cadru didactic – resursă, format în cadrul programului de pregătire va asigura formarea a minimum 10 profesori la nivel local, pe structura cursului furnizat de experții japonezi, care la rândul lor vor fi considerați, persoane-resursă pentru activitatea centrului și vor putea realiza activități de pregătire cu propriii elevi, pe baza cunoștințelor asimilate în cadrul programului de instruire.
Procesul de selecție va avea două etape. Prima etapă va fi realizată de fiecare ISJ pe baza a șapte reguli și se va încheia cu desemnarea câte unui centru la nivelul fiecărui județ. Etapa a II-a presupune o evaluare efectuată de o comisie națională (stabilită de MEN) în urma căreia vor fi selectate încă 13 centre la nivel național, din regiunile mai puțin dezvoltate, care obțin cele mai bune punctaje și respectă principiul conform căruia, în fiecare județ, nu pot fi mai mult de două centre.
„Acest proiect are ca obiectiv asigurarea condițiilor optime de pregătire și dezvoltare a elevilor din clasele IX – XIII (profil matematică – informatică) capabili de performanțe înalte. Implementarea proiectului
pornește de la modelul japonez de a preda această disciplină și de la necesitatea înființării în țara noastră a unor licee-CETI care să ofere elevilor o pregătire avansată, calificată și centrată pe aptitudinile și nevoile lor de instruire, respectiv pe stimularea creativității”, se arată în comunicatul MEN.
Citiți principiile noastre de moderare aici!