Activitate nouă la DMSSF Bihor

Comisia se va întruni cel puţin o dată pe trimestru, în funcţie de numărul de dosare primite spre analiză
Comisia se va întruni cel puţin o dată pe trimestru, în funcţie de numărul de dosare primite spre analiză
ORADEA – Certificatele de abilitare în domeniul prevenirii şi protecţiei muncii vor fi eliberate de DMSSF. Persoanele fizice care desfăşoară activitate în domeniul prevenirii şi protecţiei muncii nu vor mai trebui să plece la minister pentru a fi abilitate.

Pe lângă Direcţia de Muncă, Solidaritate Socială şi Familie (DMSSF) Bihor va lua fiinţă o Comisie de abilitare a serviciilor externe de prevenire, protecţie şi avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.

Comisia va fi condusă de un preşedinte – directorul DMSSF Bihor şi va avea în componenţă trei membri. La baza constituirii comisiei stă Legea 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, , HG 142/2006 pentru aplicarea Normelor metodologice de aplicare a legii şi Ordinul ministrului MMSSF 754/2006. 

 

Atribuţii

„Comisia se va întruni cel puţin o dată pe trimestru, în funcţie de numărul de dosare primite spre analiză. Data întrunirii va fi afişată  la sediul direcţiei, pe internet sau în presa locală”, ne-a informat Simona Vesa, director executiv al DMSSF Bihor.

Solicitanţii care îndeplinesc toate condiţiile vor primi certificatele de abilitare, iar cei ale căror dosare nu conţin toate documentele vor primi prin poştă, alături de dosare şi motivarea deciziei. „Certificatele de abilitare emise vor fi trimise prin poştă, cu confirmare de primire, titularilor, în termende zece zile de la data întrunirii Comisiei”, a subliniat directorul DMSSF Bihor.

Lista actualizată a serviciilor externe de prevenire şi protecţie abilitate va fi făcută publică de către Comisie.

Tot Comisia este cea care analizează argumentele aduse în susţinerea propunerii de anulare a certificatului de abilitare şi, pe baza acestora, poate emite decizia de anulare.

„Pentru abilitare şi/sau avizare solicitanţii vor trebui să transmită prin poştă, cu cel puţin zece zile înainte de data întrunirii Comisiei un dosar care va cuprinde documentele menţionate la art. 37 din HG 1425/2006. Certificatul de abilitare va avea valabilitatea de trei ani”, a declarat Simona Vesa.

Norbert Kocsis



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase