Aeroport „portiţă” spre Europa

Aeroport „portiţă” spre Europa
Desi din 23 iunie Aeroportul Oradea asigura toate operatiunile specifice pentru pasagerii si marfurile fiecarui zbor extern, este departe de a deveni aeroport international.

Potrivit Legii nr. 203 din 16 mai 2003, pentru ca un aeroport sa fie considerat
punct international trebuie sa îndeplineasca cel putin unul din urmatoarele
criterii: sa aiba un tranzit anual de minim 5 milioane pasageri, 100.000 miscari
de aeronave, sa tranziteze cel putin 150.000 t marfuri sau sa aiba un tranzit
de 1 milion de pasageri în afara României.

Aeroportul Oradea este în prezent punct regional de distributie cu trafic
international, fiind inclus pe lista celor 11 aeroporturi din România
de interes national si european.

Curse nepotrivite

Pe relatia interna, compania TAROM detine monopolul curselor, organizând
patru curse saptamânal între Oradea si Bucuresti.

Fapt ce conduce la unele neplaceri din partea pasagerilor, dupa cum ne-a spus
Teodor Pogaceanu, director operational la Aeroportul Oradea: „Oferta de
zbor a TAROM nu este potrivita cu interesul omului. El vrea sa plece dimineata
la Bucuresti si sa se întoarca seara acasa. Iar zborurile spre Bucuresti
sunt luni, marti si joi, de la ora 10:35, si înapoi doar joia”.

Pe Aeroportul Oradea mai opereaza în trafic international companiile
Carpat Air (zece relatii în strainatate: trei în Germania si sapte
în Italia) si Club Air (de trei ori pe saptamâna la Verona).

Cursele internationale se desfasoara cu escala la Timisoara, însa prelucrarea
pasagerilor si vama au loc la Oradea.

Ovidiu Morcan