Alianţă italo-germană

Reactualizat la:
Alianţă italo-germană

Lansat recent, la Salonul Auto de la Tokyo, modelul S8 al lui Audi este propulsat
de un motor V10, de 450 de cai-putere, ce a fost realizat de Lamborghini.

Astfel, “masina amiral” a firmei germane a aparut într-o
versiune sport extrem de seducatoare.

Colaborarea germano-italiana s-a concretizat în ceea ce priveste motorizarea,
configuratia folosita la S8 fiind încercata în Formula 1. Astfel,
motorizarea V10 de 450 CP se înscrie în a doua generatie de propulsoare
Audi cu cilindri amplasati în unghi de 90 de grade si pozitionati la 90
mm unul de celalalt.

Folosita la modelul Lamborghini Gallardo, ea a cunoscut anumite modificari,
alezajul crescând de la 82,5 la 84,5 mm, cursa cilindrilor fiind de 92,8
mm, iar cilindreea de 5.204 cmc.

Motorul modelului S8 dezvolta o putere maxima de 450 CP, atinsa la 7.000 rpm.
90% din valoarea cuplului maxim (540 Nm / 3.500 rpm) este disponibil de la 2.300
rpm. Gratie acestui propulsor, el poate accelera de pe loc, pâna la 100
km/h, în 5,1 secunde.

Viteza maxima, în schimb, este limitata electronic la 250 km/h. În
ciuda acestei motorizari, dar datorita caroseriei din aluminiu (masa proprie
este de 1.940 kg), consumul de benzina este de doar 13,9 litri pentru 100 km.

Din punct de vedere estetic, noua masina respecta traditia firmei de la Ingolstadt,
ea fiind deopotriva eleganta si sobra. Foarte dinamic si în privinta aspectului,
S8 nu este însa agresiv.

De asemenea, el se diferentiaza de celelalte modele Audi prin anumite elemente
aflate în partea din fata: grila “single-frame”, cu o stilizare
cromata, emblema S8 de culoare închisa si priza de aer centrala decupata
cu generozitate.

Pe lânga jantele de 20 inch si discurile de frâna masive, pe partile
laterale se disting emblemele de pe aripile fata, mânerele usilor cu benzi
din aluminiu si carcasele pentru oglinzile retrovizoare. Altfel, S8 este singura
varianta din gama limuzinei de lux Audi disponibila în culoarea “perla”
Daytona Grey.

Sursa: Prosport.ro