Alt fel de publicitate stradală

9Comentarii
Pentru un Corso mai estetic
Pentru un Corso mai estetic
Aşa după cum a anunţat primarul Bolojan încă de la dezafectarea unor panouri de reclamă stradală, municipalitatea vrea să promoveze un regulament care să aducă un plus de estetică în acest domeniu colorat. Primăria a elaborat deja noul regulament, care va fi dezbătut public joi şi votat în următoarea şedinţă a Consiliului Local. Se doreşte îndeosebi micşorarea firmelor din Centrul Istoric şi asortarea lor cu arhitectura clădirilor.

Primăria a elaborat proiectul pentru noul „Regulament privind desfăşurarea activităţii de publicitate stradală în municipiul Oradea”. Propunerile şi sugestiile mai pot fi trimise în scris, la Ghişeul Unic, Instituţia Arhitectului Şef sau Camera 40 din Primărie,  sau prin e-mail, la adresa mpuican@yahoo.com , până la 21 octombrie. În aceiaşi zi, de la ora 16:00, Sala „Traian Moşoiu” din Primărie va găzdui debaterea publică a proiectului. Cu ultimele modificări, proiectul va fi supus aprobării Consiliului Local în şedinţa de la finele lunii. Faţă de regulamentul aprobat prin HCL 333/2006, noul proiect aduce noutăţi îndeosebi privind reclamele de pe Republicii pietonal şi din Centrul Istoric al municipiului. Noul proiect poate fi vizualizat pe site-ul Primăriei (www.oradea.ro) şi pe portalul Bihor Online (www.bihon.ro).

Art nouveau

Pe clădirile monument istoric sau cu valoare ambientala deosebită, autorizarea reclamelor tip firmă se va face cu avizul Comisiei Municipale de Urbanism şi Amenajare a Teritoriului cât şi al Direcţiei pentru Cultura Culte şi Patrimoniu Naţional Cultural Bihor.

Totodată, în zona Centrului Istoric firmele vor fi amplasate perpendicular pe faţadă, încadrate în feronerie stil art noveau şi nu vor putea depăşi un metru pătrat. Poziţionarea acestora se va face astfel încât să nu devină agresive pentru pietoni şi să nu afecteze arhitectura clădirii.

Firmele mai pot fi amplasate şi pe faţadă, deasupra vitrinei, dar cu litere amplasate independent (fără suport comun), luminoase sau iluminate arhitectural, şi cu un design care să preia elemente stilistice din arhitectura imobilului.
În centrul Oradiei se mai aplică o serie de interdicţii tot din raţiuni estetice. De pildă, se interzice tipizarea elementelor de feronerie pentru fixarea panourilor de firma, afişe gen «închiriem sau vindem», cât şi firmele care maschează decoraţiuni (ornamente, stucaturi, feronerii etc.);

Iar pe Republicii pietonal se interzic reclamele pliante sau tip sandwich.

În celelalte zone ale municipiului firmele nu au voie să depăşeacă lăţimea vitrinei, dacă sunt amplasate deasupra ei, şi e nevoie de acordul asociaţiilor de proprietari în cazul blocurilor sau clădirilor locuite.

Firmele tip „Totem” inscriptionate cu denumirea comercială sau obiectul de activitate, se pot amplasa numai în zona unde îşi desfăşoară solicitantul activitatea, fără a perturba activitatea altor agenşi economici şi numai unde profilul transversal al străzii permite circulaţia pietonală şi rutieră fluentă.

Tot ca noutate, se interzice amplasarea sau folosirea sistemelor publicitare sonore (megafoane, portavoce, etc) şi luminoase care pot tulbura liniştea publică.

Pentru încălcarea prevederilor Regulamentului, amenzile vor fi cuprinse între 200 şi 2.500 de lei.

Cristian Horgos



9Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor