E situaţia hăului central din strada Independenței, care ar trebui să devină parcare subterană la un moment dat.
La finele anului trecut, Municipalitatea dădea asigurări că a găsit soluţia pentru dezamorsarea situaţiei şi că, de cum se desprimăvărează, locul va forfoti de utilaje şi oameni. Acum, aproape la jumătatea anului în curs, locul arată în continuare ca un crater abandonat. Primarul Ilie Bolojan se arată, în continuare, optimist că lucrarea va ajunge la bun sfârşit în viitorul apropiat al oraşului: este în curs schimbarea proiectantului – firma arhitectului clujean Arnold Macalik ar urma să predea din mers către o firmă locală.
Schimbarea de actori din proiect vine la pachet cu o nouă întârziere, pe care primarul o estimează la aproximativ şase luni de zile.
Se face malul
În contrast cu nemişcarea de pe şantierul gestionat de Primărie şi RCS RDS, e posibil ca în viitorul apropiat să înceapă lucrările la amenajarea malului Crişului pe porţiunea Digi-Parcare – Podul Sf. Ladislau – podul de la Informatica. Bolojan a anunţat că, printr-un parteneriat cu Direcția Ape Crișuri vor începe lucrările la malul stâng al Crișului Repede, pe relația Emanuil Gojdu – Centrul de Calcul, în așa fel încât să existe o continuitatea a zonei pietonale de pe mal.
La finalul anului trecut, într-o conferinţă comună, Primăria şi ABA Crişuri anunţau că firma Repcon va executa reamenajarea porţiunii centrale de mal.
Punerea în operă a proiectului va permite accesul pietonal pe sub Podul Sf. Ladislau, de-a lungul malului Crişului Repede. Sunt prevăzute două rampe de acces, una înainte de Podul Ferdinand şi una în zona Banc Post. De la zona Banc Post şi până la podul cu stea e prevăzută ieşirea în consolă cu trotuarul promenadei. Se va anula cel de sus, acolo fiind propus doar un taluz înierbat.
Valoarea estimată a lucrării era stabilită la 25 milioane de lei, din care 18 milioane ar fi contribuţia ABA Crişuri. Amenajarea nu ar trebui să dureze mai mult de un an. Materialele propuse pentru lucrare sunt piatra italiană, pentru trotuarele de la nivelul şoselei, betonul aparent pentru pereţi şi trepte şi piatră pentru anrocamente.
Citiți principiile noastre de moderare aici!