Am putea trai fara mobil?

Reactualizat la:
2Comentarii
Am putea trai fara mobil?
Considerat de multi acum cativa ani drept un moft, mai tarziu un rau necesar, telefonul mobil devine o sursa de venit pentru cei care ofera servicii de personalizare, dar si o arma de marketing.

Telefonul mobil a castigat foarte mult in importanta pe care i-o acorda utilizatorii pe masura ce serviciile oferite pe micul ecran, acum in principal color, s-au diversificat si au atras categorii eteroclite de public. in acelasi timp, de pe urma succesului telefoanelor mobile, alte echipamente sau tehnologii au cunoscut o adevarata explozie.

Numarul clientilor retelelor de telefonie mobila din Romania a crescut la 11,37 milioane in iunie 2005, cu 10 procente mai mult decat numarul de abonati cu care s-a incheiat anul trecut, conform cifrelor prezentate recent de ANRC. Rata medie de penetrare a telefoniei mobile la nivelul statelor din UE este de 83%. Asadar exista inca loc de crestere pe piata locala iar producatorii de telefoane mobile se pregatesc sa profite cat mai mult de marja de crestere.

Pe langa marii producatori care sunt deja prezenti pe piata, apar jucatori noi pe segmentul GSM. Printre acestia, coreenii de la LG, Huawei si marcile care vor fi aduse de Vodafone. Interesul marilor producatori internationali este justificat atat de asteptata crestere a pietei cat si de urmarea naturala a acesteia: redimensionarea pietei de inlocuire.


Durata de viata a unui terminal la acelasi posesor se va reduce. in prezent, intre telefoanele dotate cu camera foto, predomina cele care au sub 1 megapixel dar acest lucru se va schimba pe masura ce tot mai multe modele noi depasesc aceasta valoare. Aceasta migrare catre telefoane cu specificatii tehnice superioare se manifesta mai ales in randul publicului masculin, tanar si care este dispus sa cheltuie pe un telefon mobil mai mult decat media.

Un studiu realizat pentru Graffiti BBDO in septembrie 2005 de catre Mercury Research pe un esantion national reprezentativ din randul abonatilor retelelor de telefonie mobila Orange si Connex a ajuns la cateva concluzii surprinzatoare legate de obiceiurile de folosire a mobilului.

Potrivit studiului, dintr-o lista de electronice care mai cuprinde televizorul, calculatorul, DVD player-ul, MP3 player-ul, DVD recordeul si consola de jocuri, 41,5 dintre romanii ar pastra telefonul mobil daca ar trebui sa aleaga un singur produs dintre acestea, cu o proportie de 41,5%.

Urmatorul clasat in preferintele romanilor, PC-ul a fost ales de 36,5% dintre respondenti, iar televizorul de doar 8% dintre acestia. in schimb, mobilul ocupa locul doi in clasamentul mondial, dupa PC. in Uniunea Europeana, mobilul ocupa primul loc la tinerii intre 15 si 20 ani si locul doi la adultii de 30 si 35.

In tarile aflate in tranzitie, mobilul este pe primul loc la adultii 30-35 si pe locul doi, dupa PC, la tinerii cu varsta cuprinsa intre 15 si 20 de ani. in Romania, majoriatatea covarsitoare a celor care folosesc un telefon mobil, il pastreaza deschis fara intrerupere. Proportia este de 93% in cazul tinerilor si de 86% in cazul adultilor intre 30 si 35 de ani.

Pe langa aspectele practice legate de hotararea de a folosi un telefon mobil, din ce in ce mai multe persoane il considera un obiect care le reprezinta personalitatea. De aceea numarul celor care descarca si instaleaza sonerii, poze, animatii sau jocuri este in continua crestere. 43,5% dintre persoanele care au raspuns la intrebarile studiului Graffiti BBDO considera ca marca/modelul de telefon mobil spune mult sau foarte mult despre posesor.

Cei mai convinsi de acest lucru (54%) sunt barbatii de 30-35 ani, urmati de persoanele de sex feminin de 15-20 ani (48%). Doar 26% dintre persoanele de sex masculin de 15-20 ani considera ca telefonul mobil spune ceva despre imaginea posesorului. Pe de alta parte, tinerii considera ca telefonul trebuie personalizat: spre exemplu, 70% dintre fetele de 15-20 ani si 58% dintre baietii de aceeasi varsta folosesc sonerii diferite pentru persoanele din agenda telefonica. Doar 45% dintre persoanele de 30-35 ani utilizeaza aceasta facilitate.

Statistica indica faptul ca pentru tineri sunt mai importante continutul multimedia al telefonului si tehnologia de suport a continutului decat marca sau modelul mobilului. tinand cont de cifrele din acest studiu, se pot trage cateva concluzii.

Prima ar fi ca retelele de telefonie mobila trebuie sa fie pregatite sa ofere continut diversificat de personalizare a terminalelor, acesta fiind in viitor unul dintre elementele care va face diferenta intre un operator sau altul, pe masura ce serviciile simple de voce nu mai sunt suficiente pentru satisfacerea nevoilor clientilor. in acelasi timp, telefonul mobil poate deveni o arma pentru publicitari, mesajele text sau multimedia atingandu-si foarte precis tinta, mai exact si mai usor de cuantificat decat oricare alt canal de comunicare.

Raspunsurile subiectilor din Romania: 93% verifica apelantul inainte de a raspunde la telefonul mobil 71% dintre subiectii de 15-20 ani declara ca au expediat sms-uri amoroase 27% ar raspunde la mobil, daca acesta ar suna in timp ce fac sex 77% s-ar intoarce dupa telefonul mobil daca l-ar uita acasa 44% ar fi dispusi sa imprumute unui prieten, pentru o zi, telefonul personal 54% au primit mesaje cu oferte promotionale pe telefonul mobil 27% dintre acestia declara ca i-au dat curs ofertelor promotionale de pe mobil



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor