Protectorii consumatorilor vegheză în mod constant la securitatea şi la respectarea normelor de protecţie a consumatorilor , controalele acoperind o gamă vastă de servicii şi produse. Astfel, în în perioada lunilor iunie şi iulie comisarii CJPC Bihor au desfăşurat o acţiune de control pentru verificarea modului de respectare a conformităţii, calităţii produselor, serviciilor, condiţiilor de comercializare şi etichetare a alimentelor comercializate de unităţile de alimentaţie publică dar şi a unităţilor de alimentaţie publică şi chioşcurile din incinta ştrandurilor, piscinelor, bazinelor de înot, precum şi în zonele de agrement, parcuri de distracţie, debarcadere, etc.;
„Această acţiune de control a fost stabilita ca temtică proprie de control la nivelul judeţului Bihor”, a punctat Traian Bejan, comisarul şef al CJPC Bihor.
Deficienţe
Neregulile nu au contenit să apară. Printre cele mai dese deficienţe constatate se numără lipsa etichetelor pentru materiile prime utilizate în cadrul prestării serviciilor, lipsa autorizaţiilor de funcţionare pentru serviciile de alimentaţie publică, neconducerea graficelor de temperatură pentru spaţiile frigorifice de depozitare, lipsa informaţiilor corecte şi precise în legătură cu caracteristicile esenţiale ale serviciilor prestate, lipsa avertismentelor şi dotărilor necesare conform legii. Neafişarea preţurilor într-o formă vizibilă, neafişare certificat unic de înregistrare şi neafişare plachetă TELCONS au fost alte abateri frecvente.
„În urma acţiunii tematice de control au fost încheiate 129 procese verbale de constatare a contravenţiei prin care au fost aplicate sanţiuni contravenţionale în valoare totală de 260.500 lei”, a spus comisarul şef al CJPC Bihor.
S.Al.
Citiți principiile noastre de moderare aici!