Amenzi în funcţie de salar

1Comentariu
Amenzi în funcţie de salar
Noul Cod Rutier, care va intra în vigoare din luna septembrie, aduce o inovaţie în modul de aplicare al amenzilor. Astfel, în funcţie de gravitatea faptelor şi de pericolul social pe care îl prezintă, contravenţiile vor fi împărţite pe clase de sancţiuni, cărora le vor corespunde un anumit număr de „puncte amendă”.

Un punct amendă va reprezenta 10% din salariul minim brut pe economie.

„Pentru amenzile contravenţionale în cuantum de până la 20 puncte amendă, contravenientul poate achita pe loc agentului jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege. Oricum se va întocmi proces verbal, dar probabil agenţii vor avea din nou chitanţier şi oamenii nu vor mai fi nevoiţi să meargă pe la CEC să plătească.” explică inspector principal Claudiu Ciuclea, purtătorul de cuvânt al Serviciului Poliţiei Rutiere.

Pe lângă punctele amendă, şoferii vor avea bătăi de cap şi cu puncte de penalizare, între 2 – 6, în funcţie de abatere. De exemplu folosirea telefonului în timpul conducerii va fi sancţionată cu 2 puncte de penalizare, iar refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnică a acestuia poate aduce chiar 6 puncte de penalizare. 

„Dacă şoferul a săvârşit contravenţii care cumulează 15 puncte de penalizare i se va suspenda permisul pe o perioadă de 30 de zile. Iar dacă în următoarele 12 luni de la data expirării ultimei suspendări cumulează, din nou, 15 puncte va avea permisul suspendat 60 de ziel”, avertizează Claudiu Ciuclea.

De asemenea, dacă şoferul căruia i-a fost suspendat permisul, nu-l aduce în termen de 5 zile de la primirea înştiinţării, suspendarea se prelungeşte cu încă 30 de zile.

Ovidiu Morcan



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor