Un stil misterios, irascibil- goth ninja. „Am ales această temă datorită interesului meu asupra unui nou stil, care mă reprezintă întru totul, numit goth ninja. Ca sursă de inspiraţie am avut luptătorii ninja şi istoria aponeză.
Esenţiale stilului goth ninja sunt: negrul, misterul, piesele de îmbrăcăminte supradimensionate şi stratificate. Tot ce trebuie să adaugi este încredere, imaginaţie şi talent”, consideră Diana Elena Moţ. Stilul Goth Ninja a ajuns să influenţeze cultura tinerilor prin exprimarea nemulţumirii şi prin acentuarea ideii de război urban. Nu se adresează oricui, ci doar celor care cunosc acest stil. „Prin această colecţie vreau să scot în evidenţa un nou stil adresat bărbaţilor puternici şi noncomformisti. Totodată am ales această temă deoarece reprezintă un stil misterios şi irascibil, care este combinat cu lejeritatea stilului străzii.
Colecţia Anthem vorbeşte despre «Imperfecţiunea perfectă». Prin această colecţie am încercat să îmi declanşez cele mai puternice stări emoţionale şi să pierd contactul cu realitatea. Pentru mine, subiectul «culori» e ceva discutabil. În momentul acesta aleg non culoarea negru, pentru claritatea şi punctuaţia acestuia”, spune tânărul designer. Anthem este o colecţie formată din zece ţinute pret-a-porter pentru bărbaţi cu varsta cuprinsă între 20-25 ani.
„Prin colecţia Anthem, am încercat să explorez graniţa dintre arta tradiţională japoneză medievală şi designul vestimentar. Pornind de la istoria costumului luptătorului ninja din Japonia medievală, pe parcursul demersului creativ am cercetat şi inovat conceptul de identitate. Caracteristica principală pe care doresc să o scot în evidenţă este aversiunea mea faţă de tot ce este convenţional în moda contemporană. Apelând la diferite structuri de tricot, colecţia subliniază nevoia tinerilor bărbaţi cu vârsta cuprinsă între 20-25 ani, în căutarea propriei identităţi.Profesorii coordonatori ai colecţiei sunt lector universitar dr. Mihaela Tătulescu şi lector universitar dr. Olimpia Urdea. Sponsor al colecţiei este Mobiente SRL şi Giuliano Săbău Shoes”, a precizat designerul.
Be Creative
Diana Elena Moţ îşi doreşte ca după absolvire, să îşi promoveze colecţia mergând la cât mai multe festivaluri de modă din ţară. „Vreau să continui pe acest drum, masterul fiind următorul pas care mi-l doresc, pentru a-mi îmbogăţi cunostiinţele în acest domeniu. Fiind optimistă, las destinul să mă dirijeze în viaţă”, spune Diana Elena Moţ.
Între timp, Facultatea de Oradea are doi absolvenţi selecţionati în Festivalul Be Creative: Oana Hăbăşescu, cu o colecţie coordonată de Amalia Judea şi Olimpia Urdea şi Diana Elena Moț, coordonatori ai colecţiei Mihaela Tătulescu şi Olimpia Urdea ! La această competiţie participă 24 de designeri. „Be Creative Fashion Festival a reprezentat, încă de la prima ediție din 2012, o platformă de lansare și de promovare a tinerilor creatori în industria extrem de competitivă a designului vestimentar.
Susținut și finanțat de Primăria Municipiului Sibiu, Casa de cultură a Studenților, Sibiu Shopping City, și alte instituții de pe plan local sau regional, BeCreativeFest a reușit să se impună în rândul competițiilor de acest gen, fiind în prezent singurul eveniment care aduce pe același catwalk studenți și tineri absolvenți ai celor mai prestigioase universități de profil din România: București, Cluj, Oradea și Timișoara”, se arată pe site-ul evenimentului.
Calitatea evenimentului nu poate fi completă fără un juriu de excepție, ediția din acest an urmând a fiind prezidată de Marian Pălie( www.doitreisi.ro ), şi Maurice Munteanu (ELLE) . Cu sprijinul sponsorilor și al partenerilor din acest an, premiile oferite celor mai creativi participanți, în cuantum de peste 4000 de euro, vor reprezenta un mijloc real de susținere a tinerelor talente în aceste momente de debut ale carierei.
„În 30-31 iulie ne vedem la Sibiu, unde vor defila colecții vestimentare semnate de studenți și prospăt absolvenți ai secțiilor de design vestimentar din întreaga țară”, anunţă organizatorii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!