Apa murdară, grija Companiei de Apă pe 2018

De Cristina Ghilea
7Comentarii
Conducerea CAO, la bilanţ
Conducerea CAO, la bilanţ
Cu ocazia bilanţului anual, conducerea CAO a anunţat că se caută soluţii pentru ameliorarea calităţii apei, mai ales pe malul stâng al Crişului.

Conducerea Companiei de Apă Oradea SA (CAO) a prezentat bilanţul acestui an şi a anunţat proiectele pe care le pregăteşte pentru 2018. Cu această ocazie, CAO şi-a lansat noua pagină de internet, cu un format mai aerisit dar cu conţinut mai bogat, apreciază directorul Ovidiu Gavra. Pagina a fost realizată de informaticienii CAO.

Ovidiu Mureşan, directorul comercial al Companiei spune că, din prima zi a anului viitor, pagina va afişa, în timp real, pe hartă, intervenţiile aflate în derulare în fiecare zi. Astfel, informaticienii CAO vor primi informaţii despre lucrări după fiecare şedinţă operativă şi le vor încărca pe site. Cu un simplu clic, cei interesaţi pot vedea ce anume le cauzează eventualele disconforturi.

O altă informaţie disponibilă pe site este soldul plăţilor facturilor dar nu pe asociaţie ci pe scară de bloc. Astfel, fiecare orădean, client al CAO, poate verifica dacă este sau nu pasibil de a-i fi întrerupte serviciile respectiv dacă asociaţia de care ţine a virat banii încasaţi de la locatari spre furnizor.

Mureşan a mai anunţat că, pe lângă aplicaţia „Contul meu”, dată deja în folosinţă, CAO pregăteşte implementarea unui SMS Center. Prin intermediul acestuia, CAO va trimite clienţilor săi prin SMS informaţii privind avariile pe reţele, întreruperile programate și alte informații.
Pentru aceasta, şefii CAO insistă ca orădenii să pună la dispoziţia companiei numerele de mobil, la serviciul relaţii cu clienţi. Mureşan spune că, până acum, CAO are în baza de date în jur de 15.000 de contacte telefonice. Numărul de la care vor sosi mesajele CAO este +40771029488.

Studiu de piaţă

Pentru a-şi cuantifica rezultatele, CAO a derulat un studiu de piaţă referitor la satisfacţia clienţilor. Acesta s-a făcut pe 1.024 subiecţi din toate localităţile deservite de operator.

Primul şi cel mai reclamat neajuns reclamat de public a fost calitatea apei furnizate pe malul stâng al Crişului Repede.
Alte aspecte care suportă îmbunătăţire sunt diversificarea variantelor de plată a facturii sau îmbunătăţirea comunicări referitoare la întreruperile în furnizarea de apă.

Directorul Gavra apreciază că rezolvarea problemei apei murdare de la robinet ţine de o investiţie masivă, care se poate face numai pe finanţare internaţională. „În instalaţiile Uzinei 4 este un conţinut de fier foarte mare. Din cauza circulaţiei reduse a apei în mod curent, în condiţii de consum mare, fierul se angrenează pe conducte”, explică el. Schimbarea instalaţiilor este o lucrare al cărei cost depăşeşte posibilităţile proprii ale CAO.

Fazate

O regulă a ultimilor ani, în ceea ce priveşte investiţiile CAO, este că majoritatea banilor vin din programele europene de finanţare.
Începute anii anteriori, Contractele de Lucrări (CL) finanţate din fondul „Extinderea şi modernizarea infrastructurii de apă uzată în judeţul Bihor” sunt, majoritatea, pe terminate: din 15 CL, 10 au fost închise şi cinci au fost fazate, adică amânate pentru anul următor.

„CL 11 Oradea a fost cel mai dificil. A fost atribuit, iniţial, către Selina. După ce firma aceasta s-a retras, am spart pachetul în trei dar nici aşa nu am reuşit să terminăm”, spune directorul Gavra.

Contractul este, din nou, în faza de căutare a unui executant, a fost postat pe SEAP. Staţiile de epurare şi de pompare de transfer ape uzate din Beiuş şi din Tinca sunt la 95%. Extinderea şi reabilitarea sistemelor de apă şi canalizare din Sântandrei, Palota, Girişul de Criş şi Tarian sunt la 86% din execuţie iar contractul CL16, Extinderea reţelelor de apă şi canalizare în Paleu şi Săldabagiu de Munte este la 78%.

Reţele

CAO şi-a pus între realizările din acest an şi extinderi ale reţelei de alimentare cu apă şi de canalizare, realizate din fonduri proprii sau din fonduri europene. Cu mărirea ariei de acoperire, a crescut şi numărul de clienţi. Gradul de utilizare a reţelei de canalzare a crescut, de la 79% în 2016, la 80,5% anul acesta. Estimările pentru 2018 sunt de 83,5%.

CAO este susţinută în acest demers şi de politica fiscală a Primăriei. De anul viitor, cei care au proprietăţi neracordate la sistemele de canalizare de pe stradă, intră la supraimpozitarea respectivelor imobile.



7Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor