Are you ready for Actyon?

Are you ready for Actyon?
Imi aduca minte cand rula o reclama Ssangyong pe un canal de televiziune din Germania, si ca aceasta transmitea un singur mesaj simplu si anume ‘Are you ready for Actyon?’.

La noi acesta se traduce prin intrebarea daca esti cu adevarat pregatit pentru Actyon? Raspunsul l-am primit zilele trecute cand am decis ca trebuie sa testam cu ocazia lansarii ultimei versiuni a site-ului, o masina putin iesita din comun.

Rezultatul nu a putut decat sa fie un Ssangyong si nu orice Ssangyong, ci ultimul model din gama sud-coreenilor. El se cheama Actyon si numele sau vine de la cuvantul action din engleza, si se doreste sa fie o optiune iesita din comun la best-sellerul Hyundai Tucson sau fratiorul sau Kia Sportage. Au reusit oare cei de la Sssangyong sa faca fata sau, sa fie capabili sa concureze o gama de automobile ?Tucson si Sportage fiind construite pe aceeasi platforma tehnica si au acelasi motor- cu un foarte mare succes la publicul din Romania.

Adevarul este undeva pe la mijloc si anume, inainte de a incepe sa dicutam despre masina propriu-zisa trebuie sa facem cateva mentiuni care se refera la caracterul individualist al marcii din Coreea. Un Ssangyong nu poate fii decat un Ssangyong si anume o masina cu un design iesit din comun si cu o tehnica up-to-date. Aceeasi mentalitate se regaseste si la cel mai mic membru al gamei numit Actyon. Este atat de ciudat si strigator la cer cand te uiti prima data la el, incat ai doua posibilitati si anume sa-l urasti de la inceput fara intoarcere sau sa-i acorzi o sansa si s-a simti pe pielea ta ce inseamna sa fi putin mai altfel in traficul bucurestean.

Comparat cu Tucson sau Sportage, Actyon este clar de pe alta planeta, designul fiind atat de diferit incat clar nu prea poti sa faci o comparatie directa cu acestia din urma. Daca suntem obiectivi putem spune ca masina este o optiune atragatoare pentru acea parte a soferilor care vor sa iasa in evidenta insa, daca suntem subiectivi nu am putea sa ne pronuntam pentru ca am devenii prea severi si nu este cazul.

INTERIOR

La primul contact cu masina am zambit si am continuat in acest fel pana am deschis portiera unde ne-a intampinat un interior modern cu multe optionale scumpe. Plansa de bord este aceeasi ca si cea care-l echipeza pe fratiorul sau Kyron. Pentru a diferentia cele doua modele, designerii au schimbat aeratoarele laterale, rezultatul fiind unul mai dicutabil decat ne asteptam.

La Kyron acestea functioneaza mai bine si linia generala a plansei de bord este mai bine conturata cu aeratoare cu unghiuri drepte. Tot la capitoul plansa de bord criticam ergonomia consolei centrale deoarece piciorul drept al soferului atinge comutatorul transmisie integrale si spatiul la volan este parca inchis de muchiile consolei si ale fetei usii. Materialele din interior sunt bune insa platicul de pe consola clar nu ar fi avut ce cauta intr-o masina de peste 30.000 de euro.

Oricum pozitia de conducere este foarte inalta si aceasta sigur este un avantaj in traficul de la noi. Pe bancheta din spate se sta destul de confortabil insa ceeasi pozitie inalta poate devenii un inconvenient la drumurile lungi. Spatiu pentru genunchi este in limitele clasei si corespunde perfect cerintelor actuale. Una dintre cele mai mari probleme ale masinii se gaseste in partea din spate, respectiv portbagajul. Aici lucrurile chiar o i-au razna deoarece volumul pentru bagaje este incredibil de mic, si pe langa aceasta marginea de incarcare a bagajelor este atat de sus incat daca vrei sa incarci bagaje grele trebuie sa ai o conditie fizica destul de buna.

PERFORMANTE

Motorul poarta numele de 200 Xdi si este, cum ne-a obisnuit deja Ssangyong, o licenta Mercedes-Benz.
Acesta are o cilindree de doi litri si ofera o putere maxima de 141 CP. Acest propulsor diesel de ultima generatie are o supraalimentare cu o turbina cu geometrie variabila, fapt care-i confera un moment motor bun de 310 Nm disponibili inca de la o turatie de 1.800 rpm.

Masina din acest test-drive a fost echipata cu transmisia automata cu patru trepte, rezultatul fiind un comportament rutier rafinat. Spunem asta deoarece transmisiile manuale care echipeaza masinile Ssangyong nu s-au ridicat la nivelul celor automate deoarece timoneria schimbatorului si, sincronizarea treptelor au necesitat un timp de acomodare.

Pentru cei cu pretentii sportive trebuie sa spunem ca Actyon nu este in nici un caz un SUV sportiv, motorul si in special cutia de viteze fiind setate pentru un condus relaxat in special in mediu urban si off-road. Momentul motor mare favorizeaza un comportament confortabil in special in mediu urban atunci cand se ruleaza in coloana la prima ora din dimineata.

Cand este nevoi de putere si se actioneaza kick-down, cutia retrogradeaza doua trepte si abia atunci putem sa vedem cat de mult afecteaza comportamentului masinii greutatea sa foarte mare care se apropie de granite celor doua tone. Daca se trece pe programul sport denumit Power, cutia schimba mai violent treptele insa aproape degeaba datorita greutatii prea mari si a motorului de doi litri prea slab pentru pretentii unui sportiv.

Este clar, cu Actyon nu poti sa conduci sportiv chiar daca sistemul de franare este foarte bun. Consumul de motorina s-a situate in limitele calasei si anume in mediu urban in jur de 12 litri iar afara la o viteza constanta de 140 km/h aproximativ 9 litri pentru 100 de km parcursi.


TRANSMISIE

Singurul capitol unde putem spune ca masina prezenta s-a comportat extroardinar este parcursul in mediu off-road. Inginerii Ssangyong au decis ca noul Actyon trebuie sa fie mult mai performant in afara soselei decat concurenta si rezultatul este pe masura. Nici Hyundai Tucson sau Kia Sportage nu se ridica la nivelul Ssangyong-ului.

Transmisia se face in mediu urban pe rotile din spate si aici nu putem spune ca masina are un comportament inprevizibil pe suprafetele alunecoase insa sistemul de stabilitate ESP este prompt si eficient. Daca ne aventuram pe drumurile infundate ale tarii si de ce nu ale capitalei, trebuie sa cuplam modul 4WD-4H, mod in care sunt actionate si rotile fata.

Distributia puterii se face 50:50 intre cele doua punti motoare. Momentul de fericire maxima este atunci cand cuplam modul 4L, adica raportul de transmisie a puterii este ideal pentru parcurgerea unui traseu cu adevarat extrem. Aici Actyon este peste Tucson & Co, acesta dovedind ca este o masina de teren cu adevarat capabila sa faca fata chiar si celor mai denivelate suprafete.

Deci, daca vreti sa achizitionati un SUV de oras care va fi folosit preponderent in mediu urban atunci Tucson si Sportage sunt superioare Actyon-ului, insa daca vreti sa va aventurati si la munte, si aici cand ne referim la munte ne gandim nu doar la cota 1.400 ci acces pe sosea, atunci singura optiune este modelul Ssangyong. La capitoului pret de achizitie masina este chiar mai ieftina decat concurenta insa, intr-o echipare de top cu transmisie automata, tapiterie de piele sau instalatie de aer conditionat automata, pretul poate creste peste 30.000 euro.

Daca puteti trece de partea design exterior atunci sigur veti fi satisfacut de aceasta masina coreeana deosebit de ciudata insa care dovedeste ca are si calitati cu adevarat off-road.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase