Astaldi are lipici la banii românilor

Astaldi, o firmă cu lipici la banii românilor
Astaldi, o firmă cu lipici la banii românilor
Astaldi SpA e o companie de construcţii cu lipici la lucrările plătite din banii contribuabilului român. Şi nu orice fel de lucrări, ci investiţii majore în infrastructură. Adică contracte de ordinul sutelor de miliarde de lei. Apetenţa celor de la Astaldi pentru contracte grase a fost remarcabilă atât în vremea Guvernului Năstase, cât şi a celor care au urmat, cabinetele Tăriceanu şi Boc.

În 2005, Metrorex Bucureşti atribuia companiei Astaldi SpA, în asociere cu SC Somet SA un contract in valoare de 268.563.688.000 lei vechi, fara TVA.
Un an mai tarziu, tot Metrorex atribuie către Astaldi şi Somet un contract de 11 miliarde de lei, fără licitaţie.

În timpul mandatului Miron Mitrea (PSD) de la şefia Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), Astaldi a câştigat din contractele cu acest minister peste 1.000 de miliarde de lei.

Conform datelor postate pe site-ul hotnews.ro, serioasa companie italiană Astaldi îşi obţine nu mai puţin de 5% din profit prin afaceri cu Statul Român!

Iată câteva contracte foarte bănoase adjudecate în ultimii ani de către constructorul italian: sectorul IV al autostrăzii Bucureşti – Constanţa, contractul de execuţie al nodului rutier de acces la Aeroportul Internaţional Otopeni, lucrările de lărgire la şase benzi la pasajul Otopeni, incluzând rampe pe DN1 şamd.

Practic, conform hotnews.ro, în perioada 1990 -2004, profiturile obţinute de Astaldi in Romania ajung, potrivit managerilor din Romania ai companiei, la 60 de milioane de euro!
Cedarea Puterii de către PSD nu a însemnat şi intrarea celor de la Astaldi într-un con de umbră. Dimpotrivă, în timpul guvernării PNL-PD, italienii au primit lucrări de reabilitare de şosele în valoare de 477 de miliarde de lei.

De altfel, imediat după Revoluţie, compania Italstrade, achiziţionată ulterior de către Astaldi, intra în cărţi inclusvi pentru realizarea primului tronson (Bucureşti – Fundulea, de 26,5 km) din cele trei prevăzute pentru Autostrada Soarelui Bucureşti – Constanţa. Cum ulterior firma respectivă şi-a şi adjudecat contractul, contractul respectiv a intrat şi în patrimoniul românesc al celor de laAstaldi. 

O pată pe blazonul internaţional al companiei italiene e decizia luată în 2003 de Guvernul Tanzaniei (!) de a renunţa la contractul încheiat cu Astaldi pentru lucrări de infrastructură. Tanzanienii au considerat că Astaldi nu face la calitatea cerută!

Călin Corpaş

Italienii lucrează ca la noi



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !