Introducerea catalogului online a fost posibilă datorită implicării Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Bihor în parteneriat cu un grup de tineri din Cluj-Napoca, care au creat platforma . Dacă în alte județe părinții plătesc o taxă de 10-20 de lei pe an, Bihorul este singurul județ din țară care, prin ISJ, părinții au acces gratuit la catalogul online. Conform ISJ, până la finele semestrului II toți elevii celor 48 de licee din județ vor figura în catalogul online, iar pe viitor vor fi cuprinși și elevii claselor a VIII-a. „Prin introducerea catalogului online s-a urmărit creșterea nivelului de performanță al elevilor, scăderea absenteismului, îmbunătățirea comunicării dintre școală și părinți. Catalogul online vine în sprijinul părinților și profesorilor. Pe părinți îi ajută să vadă în timp real situația școlară a copiilor (absențe, note, medii). Pe profesori îi scutește de birocrație, câștigând astfel timp pentru alte activități cu elevii. Mai mult, pe site-ul ISJ Bihor, părinții ai căror copii frecventează cursuri în sistemul de învățământ preuniversitar au posibilitatea să descarce manuale online”, ne-a declarat Claudiu Damian, purtător de cuvânt al ISJ Bihor.
Proiectul comun dintre ISJ Bihor și creatorii platformei a demarat în luna septembrie a anului trecut printr-un program-pilot. Astfel, pentru început, catalogul online a fost introdus în trei licee din județ: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” (ambele din Oradea) și Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca. Văzând că proiectul funcționează, cei de la ISJ Bihor au hotărât să înceapă procedurile de implementare la toate liceele din județ, astfel încât până la finele acestui an școlar toți părinții ai căror copii sunt la liceu să aibă acces la catalogul online.
Din datele colectate de la părinți, cei de la ISJ Bihor spun că aceștia s-au arătat încântați de acest mod eficient de urmărire a situației școlare a elevilor.
„Am primit de curând primul sms cu parola. Ştiam că urmează să se implementeze acest sistem şi m-am bucurat că funcţionează. Aşa, am mai uşor controlul asupra notelor fiicei mele şi asupra numărului de absenţe”, ne-a mărturisit Mariana Petru, mama unei eleve de liceu. La rândul ei, Gabriela S., o altă mamă de liceană, ne-a relatat că „ideea e super și foarte mulți părinți au îmbrățișat-o. Vă spun sigur, deoarece cunosc foarte mulți părinți care sunt în asentimentul meu. Cine nu își dorește să afle în timp cât mai scurt și online situația școlară a propriului copil? Asta cred eu că înseamnă să fii un părinte responsabil și dedicat”.
Cum procedăm
Un părinte care dorește să aibă acces la notele și absențele propriului copil, prin catalogul online, trebuie să transmită unității de învățământ datele sale
personale. Prin intermediul unui mesaj trimis pe telefonul mobil, părintele primește datele de logare (de autentificare) formate dintr-un user (ID) și o parolă, pentru a avea acces la catalogul online. Cu ID-ul și parola, părintele intră pe platforma care poate fi accesată de pe site-ul ISJ Bihor sau de la adresa directă: www.softschool.ro. Trebuie precizat faptul că fiecare părinte va avea acces doar la datele privind situația școlară a propriului copil.
„De mult timp s-a încercat introducerea unei astfel de platforme, dar s-au întâmpinat probleme legate de costuri. Acum ISJ a rezolvat problema costurilor, iar părintele nu trebuie să plătească niciun leu pentru a putea accesa online situația școlară a copilului. De cealaltă parte, unitatea de învățământ nu trebuie să facă altceva decât să-și folosească resursa umană pentru actualizarea datelor”, a mai spus Claudiu Damian.
Ce e catalogul online
Ce e de fapt SoftSchool? Softschool.ro este o platformă online care a fost creată pentru a eficientiza activitățile zilnice ale instituțiilor de învățământ și un ajutor privind comunicarea transparentă între părțile implicate în procesul educațional.
Ce oferă SoftSchool? Softschool, prin catalogul școlar, gestionează situația școlară a elevilor și activitățile extrașcolare în care sunt angrenați. Mai mult, cadrele didactice au posibilitatea să-și monitorizeze activitatea, să genereze și să transmită rapoarte, să interacționeze în mod direct cu părinții și cu elevii. De asemenea, profesorii beneficiază de o secțiune de suport didactic în care își pot gestiona materialele didactice. Un alt modul util este acela în care furnizorii de servicii conexe școlilor (albume foto, excursii, banchete etc.) își expun în mod transparent serviciile, iar părinții și elevii pot alege prin vot soluția cea mai avantajoasă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!