Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora, trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. În perioada marilor reduceri de prețuri, cum este Black Friday, pentru a beneficia de reduceri fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenționează să le achiziționeze și să acorde maximă atenție tuturor detaliilor, spun reprezentanţii OPC.
„În cazul în care aceștia consideră că drepturile le-au fost încălcate, le recomandăm să ne semnaleze orice abatere și îi asigurăm că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor le va acordă tot sprijinul. Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice. Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus. Pentru siguranța cumpărăturilor din perioada ofertelor de Black Friday, citiți cu atenție caracteristicile produsului și verificați dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dumneavoastră”, recomandă ANPC.
Recomandări
Pentru cumpărăturile online, protectorii consumatorilor recomandă să verificați stocul existent, verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA) şi nu în ultimul rând, verificați dacă prețul include și costul de livrare.
Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate informaţii precum: datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc.), caracteristicile esențiale ale produsului, prețul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, dacă este cazul, modalitățile de plată și de livrare. Trebuie să verificaţi perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului, durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs, respectiv existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.
Consumatorul trebuie să știe că din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractul și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el, fără să invoce vreun motiv.
În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.
Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
Trimite articolul
X“Consumatorul trebuie să știe că din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractul și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el, fără să invoce vreun motiv.”
nu mai dati copy paste la recomandari facute de habarnisti.
comand o pereche de indispensabili, desigilez pachetul si testez produsul. il pot returna? LEGAL?
sau comand 1kg de salam, il miros si nu imi place, il pot returna dupa o saptamana LEGAL?
NU MAI DATI COPY PASTE!