La vederea acestora telefoanele sunau mai ceva ca la dispeceratele firmelor de taxi, agenţii economici anunţându-se unii pe alţii. Dar, de data aceasta nu operatorii economici au constituit subiectul atenţiei comisarilor CJPC Bihor, ci consumatorii.
Uimiţi de atenţia care li se dă, unii dintre consumatori au încercat să-i ocolească pe comisari, crezând că li se oferă pliante cu produse. Majoritatea cumpărătorilor au fost, însă, interesaţi de informaţiile şi pliantele oferite. Astfel, au aflat informaţii despre ce trebuie să conţină etichetele unui produs, despre garanţia produselor, despre clauzele abuzive şi despre drepturile fundamentale ale consumatorilor. Un accent deosebit a fost pus pe informaţiile despre creditele de consum şi despre infomaţiile pe care trebuie să le cunoască consumatorii înainte de a accesa un credit.
Informaţiile şi pliantele au fost oferite cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor – 15 martie. „Este o acţiune pe care o derulăm în fiecare an la 15 martie. Activitatea se desfăşoară în mai multe centre comerciale. Împărţim pliante şi stăm de vorbă cu consumatorii despre drepturile pe care le au. Este foarte important ca la achiziţia unui produs, consumatorul să ia şi să păstreze bonul fiscal sau factura în vederea unei eventuale reclamaţii”, a accentuat Giani Bura, comisar şef adjunct al CJPC Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!