„Beneficiarii” uneia dintre cele mai importante modificări în fiscalitate – impozitarea diferită a spațiilor nerezidențiale ale persoanelor fizice, sunt încă în dialog cu Primăria pentru lămuriri la procedură, la informațiile necesare pentru o impunere corectă a impozitului.
„Câți contribuabili sunt afectați?”, „Câte persoane au sediile de firme acasă?”, „Câte dintre aceste firme au au activitate și activitatea se desfășoară acolo?” Sunt întrebări la care Direcția Economică nu poate da un răspuns. Ca urmare, nu poate nici estima ce impozite va încasa din această sursă. Se mizează pe interesul celor vizați, dar nici acesta nu este foarte mare. Contează probabil și faptul că oamenii sunt în ceață în privința modificării legale. ”Suntem imediat la mijlocul termenului de 31 martie și vineri am primit 15 rapoarte pentru spațiile nerezidențiale. Și sunt sute, dacă nu mii. Toate parterele de blocuri din Rogerius, din Nufărul sunt vizate, și astea sunt doar situațiile evidente”, comentează Sorin Iacob.
Șocați de sumele mari pe care s-au trezit că le datorează la buget, unii s-au prezentat și în fața consiliului local, cu ocazia ședinței pentru aprobarea bugetului. Au reclamat că, sub presiunea creditelor pe care le au de plătit și a valorii mari a impozitului, afacerile au de suferit și asta se va vedea, într-un final, în impozitele anilor viitori, care vor scădea.
Lămuriri și termene
Executivul transmite că „nu deține în baza de date informațiile necesare pentru stabilirea impozitului, cum ar fi: situația clădirilor mixte, situația terenului ocupat de clădiri (în unele cazuri), situația clădirilor rezidențiale deținute de persoane juridice”.
S-a ajuns, deci, în situația chemării contribuabililor la Primărie cu documente justificative. Persoanele juridice care dețin clădiri în proprietate au obligația depunerii declarației de impunere și a documentelor justificative până la data de 31.03.2016.
Termenul e valabil și pentru persoanele fizice care deţin în proprietate clădiri nerezidențiale și clădiri cu destinatie mixtă.
Informațiile primite dincolo de această dată vor produce efecte doar în anul fiscal următor, precizează Direcția Economică.
„În perioada următoare se vor transmite deciziile de impunere prin intermediul Poștei Române. Rugăm consultarea informațiilor primite și, în cazul în care situația contribuabilului este diferită de cea din decizie, contribuabilul este așteptat până la 31.03.2016 la ghișeele Direcției Economice cu documentele justificative, care să ateste această situație. Documentele justificative trebuie să reflecte situația contribuabilului la data de 31.12.2015”, transmite executivul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!