Conform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) din România vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 65% din totalul achizițiilor de autoturisme realizate în luna ianuarie. Este însă de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în această lună (3.057 unități) este cu 77% superior celui din luna ianuarie a anului trecut (1.728 unități).
Topul pe mărci este condus de către Dacia, cu 2.693 unități, urmată de către Ford, cu 1.198 unități și Volkswagen 992 unități.
Cu 904 unități vândute, Dacia Duster este cel mai bine vândut model în prima lună a lui 2019, urmat de Dacia Logan cu 715 unități, Skoda Octavia cu 342 unități, Renault Clio cu 329 unități și Ford Focus cu 319 unități.
Atenţi la mediu
În ceea ce privește autoturismele „verzi”, ponderea acestora continuă să fie una importantă, înregistrând în această primă lună a lui 2019 o cotă de 3,6% din total piață. Pe segmente, se consemnează o creștere de 12,9% la autoturismele electrice 100% și o scădere de 75,5% la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează o creștere de 143,4%.
„Acestă evoluție constant pozitivă din ultimii ani, demonstrează faptul că stimulentele de care autoturismele „verzi” beneficiază prin Programul Rabla Plus, ajută la o mai rapidă penetrare pe piață a acestora, iar în masura în care stimulentele se vor menține în aceiași parametrii, acest fapt poate genera un mai mare interes al constructorilor globali pentru România”, se arată în informarea APIA.
Citiți principiile noastre de moderare aici!