Av. Florina Căpuş: „Nu e modificare de esenţă”

De Cristian Horgoș
Aocata Florina Căpuş consideră că modificarea operată de Consiliul Local rămâne atacabilă în instanţă.

Avocata orădeană care a obţinut în instanţă anularea a opt prevederi din Regulamentul de parcări şi o decizie de ilegalitate pentru blocarea vehicolelor de poliţiştii locali, apreciază că modificarea adoptată de Consiliul Local pe 25 ianuarie rămâne atacabilă în instanţă.

„Eu opinez că nu e o modificare de esenţă ceea ce s-a propus şi adoptat prin noua Hotărâre de Consiliu Local. Dar sigur că doar instanţa se va putea pronunţa cu ocazia eventualelor contestaţii”, ne-a declarat avocata Florina Căpuş. Totodată, aceasta ne-a transmis conţinutul sentinţei Tribunalului Bihor, şi care a fost confirmată de Curtea de Apel Oradea odată cu respingerea recursurilor declarate de Poliţia Locală – Primăria Oradea şi de Serviciul Parcări – Consiliul Local Oradea. Ca atare, sentinţa poate fi vizualizată şi pe portalul Bihor Online (www.bihon.ro).

Subliniind că legile naţionale conferă doar Poliţiei Rutiere competenţă în privinţa imobilizării sau ridicării vehicolelor, judecătorii arată că nu era de competenţa Consiliului Local să reglementeze şi să impună ca măsuri contravenţionale complementare „măsura imobilizării (blocării) sau ridicării” vehicolelor.

Ridicarea, fără profit

Totodată, judecătorii arată că art. 64 din OUG 195/2002 prevede că deţinătorii vehicolelor staţionate neregulamentar suportă contravaloarea cheltuielilor pentru ridicare, transport şi depozitare.

Iar coroborat cu art. 2 alin (2) din OG 2/2001, care dă dreptul administraţiilor locale să stabilească contravenţii doar în domeniile în care nu sunt stabilite contravenţii prin legi, ordonanţe şi hotărâri de Guvern, rezultă că administraţiile locale nu pot impune suprataxe în plus faţă de amenda decisă de poliţistul rutier odată cu ridicarea vehicolului.

În atare condiţii, e posibil ca AIO să fie pusă în situaţia să justifice costul total de 300 de lei pentru eliberarea unui vehicol ridicat şi, mai ales, semi-taxa de 150 de lei în cazul apariţiei şoferului înainte de ridicarea maşinii.

Deocamdată însă, atât directorul AIO – Cristian Beltechi cât şi şeful Serviciului Parcări – Ionuţ Şimon, accentuează faptul că Oradea este printr eoraşele care practică cele mai mici taxe de ridicare.

„În Timişoara taxa de ridicare e de 800 de lei iar în Bucureşti de 1.100 de lei. Am fi putut majora şi nou anual taxa de ridicare dar nu am dorit acest lucru”, ne-a declarat Şimon. „Nu putem vorbi de profit din taxa de ridicare. Iar nivelul mic al taxei de ridicare l-am putut susţine şi fiindcă ne ocupăm noi direct de acest serviciu, fără să apelăm la o firmă intermediară”, a completat Beltechi.

 

Taguri: ,


0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !