Băncile, în criză de specialişti

Băncile, în criză de specialişti
ORADEA - Deşi sunt salarii extrem de mari, sistemul bancar se confruntă cu o adevărată criză a forţei de muncă calificate, mai ales pentru funcţii de midlle management, deficitul ajungând la 25-30%, susţin analiştii din domeniu.

Una dintre cauzele majore ale acestui deficit o reprezintă lipsa oamenilor bine pregătiţi în domeniul financiar-bancar. Şcoala nu ţine pasul cu schimbările şi nu produce un număr suficient de mare de absolvenţi de calitate, spun, de asemenea, specialiştii.

Risc ridicat

„În condiţiile în care operaţiunile au un risc ridicat şi clienţii devin din ce în ce mai sofisticaţi atât în ceea ce priveşte cerinţele către bancă dar şi tentativele de fraudare, angajatorii trebuie să-şi pregătească personalul”, spune Gabriel Trifan, analist financiar. Astfel, băncile investesc mai departe în pregătirea personalului între minim 6 luni şi 2 ani, perioadă în care se formează un consilier corporate. Totodată, sistemul bancar este unul extrem de dinamic. Pentru cineva care-şi doreşte să lucreze la o bancă întrebările care se pun sunt ce anume caută acestea şi care ar fi portretul robot al angajatului în viziunea angajatorillor din acest sector?

Competent pentru o bancă

Specialiştii băncilor în resurse umane susţin că au nevoie de persoane competente. Ce înseamnă competent pentru o bancă? „Competenţa reprezintă suma a trei elemente: cunoştinţe necesare, abilităţi şi comportament orientat spre rezultat. Competenţa înseamnă să poţi, să vrei şi să faci”, spune Trifan. În acelaşi timp, angajatul trebuie să se adapteze repede la ritmul alert de lucru dintr-o bancă şi, mai ales, să facă faţă obiectivelor dure care trebuie realizate. În general, perioada de probă este de 8 luni, ceea ce înseamnă că cele mai multe demisii se depun în primele 8 luni de la angajare. Majoritatea celor care trec peste acest prag rămân, de obicei, mai mult timp în bancă.

Fără studii de specialitate

Studiile financiar-bancare sau economice nu sunt obligatorii pentru a te angaja la o bancă, atât timp cât te poţi adapta şi eşti competent. „Generaţia nouă, spre deosebire de cele precedente are două atuuri importante: dinamismul şi adaptabilitate – integrarea în meserii diferite”, consideră expertul. Deci, cei care nu au studii în domeniu nu trebuie să se lase descurajaţi pentru că în sectorul bancar lucrează persoane cu o varietate de studii. Spre exemplu, sunt absolvenţi de medicină care lucrează în departamentele de marketing. A crescut şi ponderea persoanelor cu studii medii, cu toate că în cele mai multe cazuri, se adaptează greu şi au puţină flexibilitate.

Performanţa

Cuvântul cheie care defineşte cultura celor mai multe bănci este performanţa. Iar o persoană este performantă atunci când este competentă, motivată şi are un salariu bun, spun specialiştii. Băncile răsplătesc performanţa atât prin posibilitatea evoluţiei rapidă în carieră cât şi prin pachetul salarial, care include asigurări medicale şi facilităţi la acordarea de credite.

Valentin Buda



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !