Bat palma cu Siemens

16Comentarii
Bat palma cu Siemens
O numeroasă delegaţie din partea producătorului de tramvaie Siemens s-a aflat ieri la Oradea pentru a semna cu regia locală de transport în comun contractul pentru cele zece tramvaie noi.

Negocierea acestui contract durează de anul trecut, ultimul preţ la care s-a ajuns fiind de 2.737.000 euro pe garnitură, cu 5% mai mic decât cel stabilit anterior. Oradea este primul oraş din ţară care a semnat un contract pentru tramvaie noi, susţine primarul Mihai Groza.

Ca la Viena


„Orădenii sigur că vor fi mândri că au acelaşi fel de tramvaie ca la Viena sau Budapesta. Preocuparea noastră va fi ca şi serviciile să fie la nivelul cerut, pentru că preţul este foarte mare. Trebuie să fim conştienţi că ne va împovăra bugetul pe următorii zece ani”, apreciază viceprimăriţa Biro Rozalia.
Membru în comisia de negociere, şeful Direcţiei Economice, Emilian Sala, asociază aducerea noilor tramvaie la Oradea cu un salt calitativ.

„Facem un salt fantastic în timp. Sigur că nu suntem foarte bine pregătiţi pentru aceste produse, şi nici oamenii nu cred că sunt. Consiliul Local va trebui să-şi asume subvenţionarea transportului local în comun”, anticipează directorul Sala, precizând că achiziţia nu va fi urmată de o creştere a preţului biletelor şi abonamentelor.

Calitate austriacă


S-a ajuns la semnarea contractului după negocierea cu un unic ofertant la licitaţia organizată în noiembrie 2007. În condiţiile unui preţ prohibitiv pentru multe alte oraşe din ţară, tramvaiele noi îndeplinesc condiţiile cerute de Legislativul local. O astfel de garnitură, purtând numele ULF (ultra low floor – podea ultrajoasă), are cinci articulaţii, lungimea de 24 metri, podeaua coborâtă pe toată suprafaţa în proporţie de 100%, ceea ce facilitează accesul copiilor şi al persoanelor imobilizate în scaune cu rotile, este dotată cu aer condiţionat, iar mărimea uşilor asigură un flux mare de călători, astfel încât timpii de staţionare să scadă, explică inginerul Vasile Diaconu. Conform acestuia, capacitatea unei astfel de garnituri este de 195 de pasageri.
În pachetul negociat cu Siemens intră şi patru ani de garanţie, faţă de doi, cât oferă de regulă Siemens, şi pregătire pentru personalul OTL. „Dacă este necesar, putem interveni imediat. Suntem responsabili şi pentru transportul tramvaielor de la Viena şi punerea lor în funcţiune la Oradea”, spune reprezentantul Siemens.

În ţară


Prezent ieri la Oradea, preşedintele Siemens România a remarcat, împreună cu colegii de delegaţie, calitatea căii de rulare. „Am vizitat reţeaua dvs. şi, în afară de 200 sau 300 de metri, este impecabilă pentru acest tip de tramvai. Acest tip de tramvai n-ar putea merge la Bucureşti, şi din cauza reţelei”, crede Wolfgang Hirzi, preşedintele Siemens România.
Austriecii spun că şi-au depus o ofertă la licitaţia organizată în 2006 la Bucureşti, pentru 100 de tramvaie, oferta de preţ fiind de 2,5 milioane de euro, dar precizează că acolo ar fi vândut alt model.

Cristina Ghilea



16Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor