Bătaie de joc! Sute de oameni înghesuiţi într-un tren jegos al CFR

5Comentarii
Bătaie de joc! Sute de oameni înghesuiţi într-un tren jegos al CFR
În timp ce preţul biletelor CFR creşte precum Făt Frumos, condiţiile din tren rămân neschimbate de zeci de ani. Mirosuri pestilenţiale, toalete murdare, aerisiri primitive, personal corupt, gunoaie, praf, căldură vara şi ger iarna, scaune murdare şi soioase.

Şi lista ar putea continua. La ea ar putea contribui oricine a fost nevoit să suporte măcar o dată în viaţă tratamentul de neuitat “marca CFR”.

 

Pe lângă jegul tradiţional descris mai sus, oamenii au mai fost nevoiţi să stea şi în picioare, înghesuiţi ca sardelele, chiar dacă banii daţi pe bilet ar fi echivalenţi cu mâncarea pe o săptămână.

 

Evident, trăind în ţara lui Papură Vodă, autorităţilor li se rupe! Privită din interiorul îmbrăcat în piele al bolizilor lor de zeci de mii de euro, viaţa pare idilică, de un roz sublim! Din vagoanele hodorogite ale CFR e de un căcăniu intens!

 

Deşi în fiecare an sunt pompate sute de miliarde de lei vechi în modernizarea garniturilor româneşti şi în aducerea lor la un nivel de ţară europeană, condiţiile sunt în continuare mizere.

Site-ul CFR afişează cu nonşalanţă fotografii cu săgeata albastră, cu locomotive ce pufăie molatec printre munţi, cu trenuri oprite în gări curate şi nepopulate de boschetari, cu interioare ultramoderne, cu tapiţerii moi de pluş şi alte asemenea baliverne. Acestea sunt doar câteva dintre sutele de garnituri ce traversează ţara în lung şi în lat. Realitatea este că cei care nu-şi permit să meargă cu Săgeata, adică majoritatea românilor, se înghesuie alături de găini, damigene de vin, navetişti şi comercianţi surzi şi muţi care vând pixuri şi plasturi la ofertă specială.


Cele mai degradate sunt trenurile personal, cele mai ieftine, cele care merg cel mai încet şi poticnit. Scaune rupte, toalete impracticabile, mirosuri îngrozitoare şi evenimente care mai de care mai înfricoşătoare se petrec, mai ales noaptea, în respectivele garnituri. Tot românul care a paţit-o deja, ştie că cel mai bine ar fi să nu adoarmă, să fie tot timpul cu ochii pe bagaje, ca să nu rămână fără ele, cu mâinile în buzunar, una pe portofel, cealaltă pe telefonul mobil. Şi preferabil ar fi, călătorule, să nu fie nevoie să foloseşti instalaţiile, paradoxal numite, sanitare.
Imaginile de coşmar, din unul dintre cele mai importante trenuri care leagă Ardealul de Muntenia, acceleratul Timişoara-Bucureşti, surprinse în fotografii, vorbesc de la sine. Deşi au de făcut un drum lung şi obositor, călătorii sunt nevoiţi să petreacă ore întregi pe aceleaşi scaune murdare, uitându-se la oglinzile sparte, becurile care nu funcţionează şi pereţii mâzgăliţi. Conform normelor europene, în trenurile din România este interzis fumatul, dar baia este plină de chiştoace, ceea ce completează tabloul general.


Cheltuieli mari, însă fără niciun folos

Conform unei statistici întocmite chiar de către Căile Ferate Române, dintre toate vagoanele de călători, doar 108 sunt mai noi de 10 ani, cele mai multe însă, în număr de 1258 având peste trei decenii de funcţionare. Site-ul CFR mai oferă informaţii foarte interesante privind mai multe proiecte de modernizare, pentru realizarea cărora au fost investite milioane de dolari din credite interne, externe şi din alocaţii bugetare sau fonduri proprii. Spre exemplu, Consiliul de Administraţie al CFR a aprobat alocarea a 357 de miliarde de lei vechi doar pentru „extinderea modernizării a încă 20 revizii de vagoane cu detectoare de fusuri calde” şi „instalaţii mobile de încărcat baterii de acumulatori”. Între timp, cei care nu îşi nu doresc decât o călătorie decentă cu trenul, sunt nevoiţi să îndure mizeria din vagoane şi nepasarea personalului, toate acestea la un preţ din ce în ce mai ridicat.

 

Dacă ai trecut prin iadul numit CFR şi ai rămas traumatizat pe vecie, nu ezita să ne împărtăşeşti ofurile tale!



5Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor