“Pentru finalizarea lucrărilor pe tronsonul 2B mai avem nevoie de aproximativ 250 milioane de euro şi de relocarea a 21 de utilităţi”, a spus Sgârcitu.

Potrivit companiei americane, în prezent pe tronsonul 2B sunt asfaltaţi 18 km, 12 km sunt pregătiţi pentru asfaltare, alţi şase km de poduri sunt în diverse stadii de execuţie, iar o lungime similară se află la nivel de terasament.

În urma protocolului semnat în februarie cu ministrul transporturilor, Radu Berceanu, Bechtel s-a angajat să finalizeze în acest an 42 din cei 54 km ai tronsonului 2B.

Conform aceluiaşi protocol, în acest an pe porţiunea 3C (Suplacu de Barcău  – Borş) se va lucra doar la viaduct, compania americană anunţând că în lipsa finanţării pentru această porţiune va fi nevoită să trimită în somaj aproximativ 300 de muncitori.

“Din cei aproximativ 450 de angajaţi care lucrau pe porţiunea 3C, circa 150 au fost transferaţi pe 2B, iar restul sunt în continuare în şomaj tehnic. Nu ştiu cât îi mai putem ţine în şomaj tehnic. De la minister ne-au spus să nu recurgem încă la concedieri colective că poate se vor găsi bani şi pentru a finanţa lucrările pe această porţiune la rectificarea bugetară. Suntem deja în mai şi finanţarea se lasa încă aşteptată”, a mai spus Sgârcitu. Acesta a adăugat că pentru a finaliza viaductul de la Suplacu de Barcău şi pentru a aduce cei 18 km de terasamente la nivelul primului strat de asfalt este nevoie de aproximativ 120 milioane de euro.

În 2007, Bechtel a cerut Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii o indexare a preţului unitar şi în funcţie de modificările legislative la acciza la carburanţi. Potrivit contractului încheiat în 2003 şi renegociat în 2005, indexarea preţului unitar pe tipuri de lucrări se calculează în funcţie de indicele preţului de consum şi rata deschimb dintre euro şi leu.

Conform Bechtel, ajustarea preţului unitar în funcţie de modificările legilative privind acciza la carburanţi ar însemna un cost suplimetar de aproximativ patru milioane de euro.

“Până acum a avut loc o singură ajustare a preţului unitar şi asta s-a făcut în jos, la cerinţa CNADNR, când s-au redus contribuţiile la asigurările sociale. În urma acestei modificări, Bechtel a încasat din 2006 până în prezent cu patru milioane de euro mai puţin”, a mai declarat Bogdan Sgârcitu.

De asemenea, în prezent compania americană are de încasat de la CNADNR aproximativ 13,5 milioane de euro pentru lucrări efectuate în luna martie 2009.