Bihorenii şi dezvoltarea

Parteneriatul public-privat depinde de modul în care planul de dezvoltare a judeţului va fi transpus de pe hârtie în realitate. Strategia va influenţa însă şi poziţia Bihorului în cadrul regiunii.

Zeci de angajaţi ai instituţiilor descentralizate pun pe hârtie dezvoltarea judeţului în următorii şase ani. Ei sunt coordonaţi de consilierii Serviciului de Integrare din cadrul Consiliului Judeţean, iar coordonator general al proiectului este vicepreşedintele CJ Bihor, Ştefan Seremi.

Priorităţi şi măsuri

La întâlnirile de iniţiere şi demarare a strategiei au fost reprezentate un număr semnificativ de instituţii şi persoane-cheie. Dintre acestea au fost selectate şi au fost constituite Grupul de lucru şi Comitetul de avizare la nivelul judeţului. Reprezentanţi ai Prefecturii, Consiliului Judeţean, Facultaţii de Ştiinţe Economice, Fundaţiei Alternative şi Centrului de Arii Protejate, dar şi ai Agenţiei pentru Protecţia Mediului şi Direcţiei Agricole, fac parte din echipa de coordonatori.

„Se urmăreşte elaborarea unei strategii cuprinzătoare pentru judeţul Bihor şi desemnarea unui cadru instituţional apt pentru implementarea acestei strategii, spune vicepreşedintele Ştefan Seremi. Importanţa strategiei trebuie văzută ca un proces care va spori capacitatea judeţului în domeniul dezvoltării regionale. Rezultatul final va fi un document prin care vor fi identificate priorităţile şi măsurile pentru dezvoltarea judeţului”.

Sectoare prioritare

După un îndelungat proces de consultare cu agenţii economici şi derularea unei anchete bazate pe un chestionar, urmate de o evaluare pe bază de prelucrare statistică, au fost identificate sectoarele prioritare din Bihor: turism, agricultură, competitivitate, mediu, resurse umane, transporturi şi regenerare urbană.

„Proiectul va fi prezentat publicului înainte de a fi adoptat, fiindcă este posibil ca el să nu corespundă viziunii cetăţenilor. În acest sens vom publica proiectul pe web şi în ziarele locale şi vom organiza o întâlnire publică”, spune Lucia Partea, coordonator executiv al planului de dezvoltare.

Într-o primă etapă, care se va consuma chiar săptămâna viitoare, planul de dezvoltare va fi dezbătut împreună cu oamenii politici. „Este important ca politicienii să-şi exprime punctul de vedere, pentru că ei sunt cei chemaţi să facă lobby pentru realizarea planului”, a adăugat coordonatorul executiv.

Monitorizare

Resursele financiare şi umane necesare implementării planului vor fi controlate de administraţia locală. Lucia Pantea spune că succesul implementării planului ţine de organizare. „Organizaţiile care au ajutat la identificarea componentelor planului de acţiune se vor implica şi în implementarea lui”, susţine Pantea.

Comisia pentru dezvoltare strategică este cea care va monitoriza implementarea şi actualizarea planului. Acesteia îi revine sarcina de a urmări stadiul fiecărei strategii în comparaţie cu cel stabilit în planul de acţiune, timpul şi resursele financiare cheltuite faţă de cele alocate, schimbări ale mediului extern care necesită modificarea planului.

Veronica Bursaşiu



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !