Borşul, o oglindă pentru România

6Comentarii
Borşul, o oglindă pentru România
ORADEA – Tirurile care intră sau ies din ţară prin Vama Borş nu sunt cântărite şi nu plătesc nici taxele aferente în cazul în care depăşesc greutatea. Această situaţie a ieşit la iveală în urma unui control făcut de Prefectura Bihor. Zilnic, circa 350 de tiruri tranzitează Borşul.

Autorităţile au monitorizat zilnic, între 19 şi 23 februarie a.c., timp de mai multe zile activitatea punctului de lucru al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Borş. În urma controlului, reprezentanţii Prefecturii au constatat că locaţia actuală a punctului de lucru este improprie şi, deşi există o locaţie nouă care trebuie să fie predată până în luna aprilie, încă nu a fost pusă în funcţiunea.

„Cel mai grav este faptul că nu se poate efectua verificarea greutăţii camionalelor care intră sau ies din ţară din cauză că este defect cântarul. Există un cântar mobil, dar se foloseşte foarte rar datorită specificaţiilor tehnice şi manevrabilităţii reduse”, a declarat ieri subprefectul Traian Abrudan. El a mai adăugat şi că tirurile nu opresc pentru verificare. Mai mult decât atât, în perioada controlului, nici un camion înmatriculat în România nu a oprit la punctul de lucru al CNADNR!

„Angajaţii CNADNR nu au competenţă de a opri camioanele, iar protocolul existent cu Poliţia de Frontieră nu funcţionează. Astfel, verificarea nu este completă, deoarece o parte din camioane nu opresc pentru verificare”, a explicat Traian Abrudan, precizând apoi că, în urma acestei stări de fapt statul român nu încasează o parte din taxele aferente eventualelor depăşiri de greutate sau dimensiune.

Cu tehnică depăşită

Subprefectul a mai amintit şi de neplăcerile provocate de softul informatic neadecvat: datele fiind introduse manual, se creează timpi mari de staţionare şi cozi. Abrudan: „Lipseşte un soft care să furnizeze rute alternative optime pentru tranzit şi calculul taxelor suplimentare la toate camionale agabaritice”. Tot la apariţia cozilor contribuie şi schimbul de tură care durează foarte mult şi, deşi există 10-11 persoane pentru fiecare schimb, în perioada controlului doar 6-7 persoane erau la muncă, restul fiind în concediu.

Mai mult, achitarea taxei de drum şi verificarea documentelor se fac la două opriri. „De fapt controlul nostru a pornit de la câteva sesizări referitoare la cozile care se formează în vamă”, a dezvăluit subprefectul, nemenţionând şi sursa sesizărilor.

Prefectura Bihor va înainta concluziile raportului CNADN pentru a sesiza situaţia şi pentru a propune îmbunătăţirea activităţii în punctul de lucru Borş.

Călin Corpaş



6Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor