Brandul Google a intrecut Coca-Cola

1Comentariu
Brandul Google a intrecut Coca-Cola
Motorul de cautare este cel mai valoros brand din lume, sustin specialistii britanici in marketing, declarindu-l invingator in fata gigantilor Coca-Cola si Microsoft.

Cu o greutate financiara estimata la 66,4 miliarde de dolari in 2007, Google a sarit de pe locul sapte direct in fruntea clasamentului BrandZ, realizat de compania de cercetare Millward Brown. Compania lui Larry Page si Sergey Brin a lasat in urma rivali precum General Electric, Microsoft, Coca-Cola sau IBM.

Pe un val previzibil

Chiar daca brandul motorului de cautare a facut anul acesta un salt de 77% fata de 2006, cind era evaluat la 37,4 miliarde de dolari, suprematia lui in clasament era previzibila pentru Stefan Liute, Strategy Director la agentia de branding Grapefruit. „Google e pe val, e departe de a se fi plafonat si n-a comis inca nici o gafa majora, nici in relatia cu consumatorul, nici in cea cu mediile financiare.

Totul, de la performantele economice la dinamica lansarii de noi produse si tehnologii, arata asta“, explica strategul de la Grapefruit. La zece ani de la infiintare, Google are peste 10.600 de angajati in intreaga lume, raspunde zilnic la peste 100 de milioane de cautari si si-a incheiat anul cu venituri de peste zece miliarde de dolari si un profit de trei miliarde. Cu toate acestea, specialistii de la Interbrand nu au fost la fel de entuziasmati de Google precum omologii lor de la Millward Brown, cind au realizat propriul top al brandurilor valoroase: motorul de cautare a ocupat atunci pozitia 24 si a fost estimat la 12 miliarde de dolari.

Calaretul sta bine in sa

Microsoft, liderul BrandZ din 2006, a apucat doar pozitia a treia anul acesta. Marca lui Bill Gates a pierdut intre timp 11% din valoare, ajungind la 55 de miliarde de dolari, iar Coca-Cola, stapina clasamentului Interbrand, ocupa doar locul 4, conform criteriilor Millward Brown. Cu toate acestea, Stefan Liute numeste printre surprize brandul calaretului fumator: „Nu atit brandul (care e unul legendar), cit ceea ce denota si locul lui in top m-au mirat in cazul Marlboro.

Arata ca fumatul e inca un obicei foarte raspindit. Si nu cred ca asta e valabil doar in tarile in curs de dezvoltare, ci, intr-o buna masura, si in Occident“. Interpretind clasamentul in functie de geografie, Vodafone a cistigat primul loc in competitia brandurilor britanice, cu 21 miliarde de dolari si o crestere de 22%. Europa (fara Marea Britanie) prefera insa Nokia, BMW si Louis Vuitton.

Din ce in ce mai verzi

Cele 100 de branduri masurate de cei de la Millward Brown insumeaza 1.600 de miliarde de dolari anul acesta, cu 10% mai mult decit in 2006. In comunicatul de presa dat ieri publicitatii, specialistii britanici in marketing identifica patru trenduri in evolutia acestor marci.

Primul, „cucerirea estului“, atrage atentia asupra faptului ca locuitorii tarilor in curs de dezvoltare au din ce in ce mai multi bani de cheltuit pe brandurile vestice. Si-au facut o intrare buna in special cele din fast-food, ca McDonald’s si KFC, de imbracaminte, precum Nike, Levi’s si Zara, si brandurile de lux, printre care Louis Vuitton si Rolex, folosite de esticii bogati pentru a-si sublinia „statutul“.

Convergenta tehnologiilor este insa „subiectul fierbinte“ de care trebuie sa tina seama companiile in cresterea brandurilor pe piata. Dind exemplul Apple si Nokia, specialistii cred ca „familia de produse“ este calea de urmat in constructia unei marci valoroase.

Ultimele doua tendinte sint in strinsa legatura una cu alta: responsabilitatea sociala, prin miza ecologica a unor companii ca Toyota si Shell, si repozitionarea lanturilor de fast-food prin promovarea unor produse „sanatoase“ sau „fara calorii“ arata inmultirea consumatorilor „verzi“ si a preocuparilor lor ecologice.

  • Masuri diferite

“Era previzibila batalia pe care BrandZ Top 100 o incepe cu topul concurent Interbrand”, crede Stefan Liute, director de strategie la Grapefruit. Cele mai valoroase 100 de branduri din lume sint masurate anual de doua companii de cercetare diferite: Millward Brown, in colaborare cu ,,Financial Times’’ si Interbrand, cu ajutorul publicatiei ,,Business Week’’.

Pentru BrandZ s-au luat in calcul valoarea in dolari a brandurilor, dar si “sentimentele consumatorilor”, sondate la peste un milion de oameni din intreaga lume. Pentru cei de la Interbrand conteaza veniturile obtinute in afara tarilor de provenienta si recunoasterea din partea celor care nu le sint clienti fideli.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor