Marii retaileri de fashion nu rămân indiferenţi la permanentul brand hunting în care se află orădenii. Şi răspund prin a fi prezenţi, din toamnă, în mall-urile care sunt gata să se (re)deschidă din toamnă în Oradea. Aceasta după ce sociologii au studiat vreme îndelungată comportamentul cumpărătorilor, dar şi în urma unor studii de piaţă proprii.
Expansiune în 2011
De ce marile branduri au ales tocmai anul 2011 pentru expansiune?Simplu, proprietarii brandurilor sunt versaţi: într-o perioadă de criză economică ei au capital şi pot pune condiţii.Mall-urile sunt mai ieftine ca oricând, fiindca riscă să rămână goale dacă nu scad chiriile, iar forţa de muncă e şi ea ieftină. La sfârşitul anului 2010, rata de neocupare în centrele comerciale din întreaga ţară ajungea la o medie de 12%, fiind uşor mai scăzută în proiectele din Bucureşti şi mai ridicată în restul ţării. Retailerii au preferat centrele comerciale din oraşele mari care au demonstrat deja că performează.
Un exemplu este Oradea Platza, inaugurat în plină criză, care nu a apucat să performeze în perioada de boom şi care are aproximativ o jumătate din spaţii neocupate. Chiar dacă părea să fie o vreme în aceeaşi situaţie, Era Shopping a recuperat teren şi anunţă periodic prezenţa a noi retaileri în complexul comercial. Recent, ERA Shopping Park a anunţat încheierea de noi parteneriate pe termen lung cu 4 branduri dezvoltate de antreprenori din Oradea.Acestea urmează celor 8 magazine orădene deschise chiar la începutul acestei veri şi unui total de 14 noi chiriaşi în acest an. „Magazinul Gentil a fost inaugurat recent, în timp ce Totem, Fashion Store şi un restaurantul cu specific unguresc se vor deschide până la sfârşitul lunii august”, se arată într-un comunicat al centrului comercial.
“Le urăm bun venit celor patru care se alătură unui număr de 13 retaileri locali care au ales ERA Shopping Park în 2011. Procesul de închiriere al spaţiilor din ERA Shopping Park avansează semnificativ şi suntem în discuţii cu o serie de antreprenori locali şi chiriaşi internaţionali. Ne apropiem astfel tot mai mult de îndeplinirea promisiunii făcute orădenilor de a deveni cea mai mare destinaţie de cumpărături şi distracţie din regiune”, spune Graham Kilbane, CEO Omilos Group.Magazinul Gentil este un brand local cu o tradiţie de peste 15 ani pe piaţa de marochinărie şi încălţăminte din zona de vest a ţării.Toate produsele sunt create şi lucrate în fabrica proprie din Oradea şi sunt comercializate în 7 magazine în Oradea, Sibiu, Vaslui, Timişoara, Cluj şi Satu Mare.Prezent de 14 ani în Oradea, magazinul Totem şi-a creat un puternic renume local în comercializarea de produse de papetărie, birotică şi IT.Fashion Store este iniţiativa unui orădean ambiţios care se implică permanent în dezvoltarea de noi idei comerciale pe piaţa locală.Magazinul ce se va deschide în luna august le va oferi orădenilor haine italieneşti, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi.
Inditex, premieră în Oradea
Zara, Bershka, Pull & Bear şi Stradivarius. „În premieră pentru Oradea, grupul Inditex va fi prezent din această toamnă în Lotus Center cu cele mai îndrăgite branduri”, spune Beatrice Szuhay, responsabil marketing la Lotus Center. Lotus Center s-a pregăit pentru a primi noi branduri în această toamnă şi se află în pragul finalizării celui de-a treilea proces de extindere. Grupul Inditex este prezent în România cu şapte mărci: Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti si Zara Home, şi a ajuns la un total de 57 de magazine.Lotus Center are o suprafaţă inchiriabilă de 40.000 mp şi a fost deschis în urmă cu noua ani, fiind printre primele centre comerciale din România, şi care la rândul său a devenit un brand pentru Oradea.
Plus de atractivitate
Eponge Fashion Paris, Levi’s şi Fox au semnat cu Oradea Shopping City.Acesta este cel mai proaspăt anunţ făcut de un mall orădean.Oradea Shopping City anunţă trei noi retailei care se alătură brandurilor de shopping din centrul comercial. Levis, Fox şi Eponge Fashion Paris sunt cele mai noi nume ale căror produse vor fi accesibile orădenilor începând cu această toamnă. În urma tranzacţiei intermediate de CB Richard Ellis România cei trei noi chiriaşi vor beneficia de spaţii însumând 1.700 mp.
“Noii retaileri de fashion cu care am semnat reconfirmă interesul brandurilor puternice pentru Oradea Shoping City şi implicit pentru oraşul Oradea. Formula eficientă de retaileri generează o ofertă variată şi atractivă de produse şi asigură un plus de atractivitate din perspectiva potenţialului de vizitatori şi a businessului care poate fi astfel generat. În plus, în portofoliul Oradea Shopping City orădenii vor găsi branduri prezente în premieră pe piaţa locală. Prin mixul de retail stabilit, care reuneşte deja nume precum Intersport, KFC, Kenvelo, Famous Brands, Bigotti, Penti, Samsonite, Fiorangelo, Kitchen Shop, Coccodrillo, Domo, Gloria Jean’s şi multe altele, Oradea Shopping City completează plusul de valoare adus de zona de divertisment cu cel de la capitolul retail”, a declarat Bogdan Jigman, director general Oradea Shopping City.
Oradea Shopping City are o suprafaţă totală de 30.000 mp, din care 22.000 mp sunt rezervaţi pentru retail, 6.000 mp pentru divertisment şi 2.000 mp sunt destinaţi zonei de food court. Noul centru comercial va integra cel mai mare şi mai modern spaţiu de divertisment indoor din Oradea. Acesta va include un cinematograf cu 6 săli digitale şi o capacitate de 960 de locuri, o zonă de bowling echipată cu 8 piste, o zonă de biliard, un spaţiu de jocuri video, o zonă dedicată petrecerilor private şi spaţiu de joacă pentru copii. Sunt deja branduri care s-au consolidat pe piaţa din Oradea şi din România. Numai în 2010, Deichmann, prezent în Lotus Center a deschis 240 de magazine în România.Patronul Deichmann, urmaş al unui cizmar care şi-a deschis primul magazin în Germania în 1913, conduce o multinaţionala care încalţă două treimi din Germania şi vinde pantofi pe tot globul pământesc. Îi fac reclamă Cindy Crawford, Pussycat Dolls si SugaBabes. Pe lânga domeniile alimentar, Do It Yourself (DIY) şi fashion, 2011 va aduce o continutate şi în ceea ce priveşte extinderea reţelelor de retaileri din sport, leisure şi farma, consideră consultanţii în afaceri.
Veronica Bursaşiu
Citiți principiile noastre de moderare aici!