Bugetul dezbătut de oamenii de afaceri

Bugetul dezbătut de oamenii de afaceri
Marți, 27 ianuarie, în Sala Mare a Primăriei Oradea, a avut loc o dezbatere cu reprezentanţii mediului de afaceri pe tema bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului, pe 2014.

Întâlnirea a fost prezidată de viceprimarul Oradiei, dl. Mureşan Ovidiu secondat de dl. director Eduard Florea. Deşi se anticipează pentru 2014, încasări cu puţin peste un miliard de lei, suma este cu mult mai mică decât nevoile oraşului, pentru că „sunt multe locuri de acoperit şi avem un buget limitat, cu soluţii puţine” – spunea dl. Eduard. Totuşi optimismul edililor a fost argumentat, prin faptul că anul acesta ar trebui să ajungă în buget sumele aferente unor proiecte cu finanţare europeană importante pentru municipalitate şi pentru locuitorii Oradiei, cum ar fi: reamenajarea Piaţei Unirii, reabilitarea a două magistrale de termoficare şi finalizarea drumului expres.

Principala sursă de venit, în afara surselor proprii o reprezintă cota de 41% din impozitul pe salarii. Acesta este şi motivul pentru care la discuţii au fost invitaţi reprezentanţii mediului de afaceri, asociaţii profesionale: Federaţia Patronilor Bihor care a participat cu cea mai numeroasă participare (5 membrii), Camera de Comerţ şi Industrie Bihor, CMIMM, si AFB.

În anul 2014 Oradea îşi va schimba temporar denumirea în Şantierul Oradea pentru că va fi anul investiţiilor majore, al modernizărilor şi al proiectelor mari Europene. Acesta este şi motivul pentru care anul acesta investiţiile au o pondere mai mare, respectiv cu 5% mai mult decât în anul precedent.Nu au fost neglijate în discuţie nici cheltuielile operaţionale ale municipalităţii care printre altele este singura Primărie care a preluat toate unităţile spitaliceşti din municipiu în administrare. S-a recurs la reorganizare şi se va acorda atenţie doar urgenţelor, prioritar în acest an fiind reabilitarea de străzi şi asigurarea utilităţilor pentru cât mai mulţi dintre concetăţeni.

Mediul de afaceri, a apreciat faptul că a fost invitat la discuţii şi a făcut sugestii cu privire la identificarea de noi potenţiale surse de venit, inclusiv prin iniţiativă legislativă privind redistribuirea veniturilor din bugetul de stat cu pondere mai mare spre administraţiile publice locale. De asemenea, suntem sensibili şi interesaţi de stabilirea unei priorităţi privind accesul la utilităţile publice înainte şi în timpul desfăşurării activităţilor de şantier, indiferent despre ce proiect este vorba. Concret, dacă în 15 februarie demarează lucrările la modernizarea Pieţei Rogerius, până atunci trebuie găsite soluţii administrative pentru accesul cetăţenilor din zonă la utilităţi publice pentru a nu devansa ulterior termenul de execuţie, imputabil constructorilor.

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase