Cale ferata Gyomaendrod – Oradea

2Comentarii
Partenerii în proiect
Partenerii în proiect
În proiect urmează să fie implicate şi companiile de căi ferate din Ungaria şi România.

Asociaţia Multifuncţională Comunală Szeghalom şi Primăria Toboliu sunt gata să relanseze circulaţia mărfurilor şi a persoanelor între Gyomaendrod şi Oradea în cadrul unui proiect transfrontalier lansat miercuri. La eveniment au participat Bere Karoly , preşedintele Asociaţiei Multifuncţionale Comunale Szeghalom, primarul de Toboliu Pavel Maior, primarul comunei Girişu de Criş, Ioan Paşca, directori din cadrul Zonei Metropolitane, consultanţi. Asociaţia Multifuncţională Comunală Szeghalom este alcătuite din nouă comune din Nordul judeţului Bekes. Asociaţia a derulat până acum proiecte de peste 130 milioane euro, în domeniul IT şi al infrastructurii.

Gata în 2020

Prin proiectul transfrontalier de cale ferată între Gyomaendrod şi Oradea , lansat ieri, cu finanţarea în proporţie de 98% pe partea românească şi 95% pe partea maghiară, se vor executa, în prima fază, studiul de fezabilitater, studii de impact social, modiul în care acest proiect va ajuta la mobilitatea comunităţilor şi la schimburile culturale, posibilităţile pe care le va crea pentru a dezvolta turismul şi industria în zonă. Iniţiatorii proiectul consideră că viitoarea cale ferată va aavea şi un impact asupra mediului, deoarece o mare parte din transportul pe şosele ar urma să fie mutat pe calea ferată. Proiectul actual se va derula pe perioada de un an, debutul având loc pe 1 februarie 2012. Partenerii în cadrul proiectului speră că acest demers va continua cu un proiect prin care să se execute partea tehnică şi apoi construcţia în sine a căii ferate. Managerul de proiect Somogyi Csaba consideră că linia ferată ar putea fi finalizată în anul 2020.

Acesta speră ca pe lângă cele două companii de căi ferate din Ungaria şi România la reuşita proiectului să contribuie şi europarlamentarii din cele două ţări. Practic, prin acest proiect cele două părţi încearcă să reconstruiască şi reconstitue infrastructura care a fost distrusă, de-a lungul timpului, începând din 1920 odată cu Tratatul de la Trianon şi continuând cu Dicatul de la Viena. Calea ferată care face obiectul proiectului a fost construită pe etape la 1889 Gyomaendrod- Devavanya , la 1891 Devavanya- Kopuszta, ia la 1887 Kopuszta-Oradea.

 



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor