Campania pentru Zoo stagnează

2Comentarii
Campania pentru Zoo stagnează
ORADEA – Campania Zoo, iniţiată de o firmă de publicitate orădeană în urmă cu mai bine de două luni, s-a împotmolit. Concepută şi lansată pro bono de firma Utopium, campania a beneficiat şi de susţinerea Primăriei, însă doar cu numele.

În prima fază s-a urmărit atragerea mai multor vizitatori, cea de-a doua etapă urmărind să atragă sponsori. Deşi în martie organizatorii se lăudau cu iniţiativa lor de caritate, campania a fost temporar abandonată. „Momentan suntem într-o fază de stagnare.

Trebuie să vedem ce se va întâmpla, dacă se va închide sau nu sau dacă se va muta. Prima parte s-a făcut. Am discutat cu mai multe firme în legătură cu partea de sponsorizare, firme dornice să ne ajute, în schimbul unor proiecte. Asta înseamnă că vom derula anumite acţiuni pentru aceste firme, în cadrul grădinii. Nu vrem să continuăm cât timp situaţia Zoo e nesigură”, a declarat Mihai Pop, director la Utopium.

Acţiunea a avut, totuşi, un beneficiu. Dacă la Zoo nu s-a văzut mare lucru, iniţiatorii s-au ales cu un premiu în cadrul celei de-a VII-a ediţii a festivalului de creativitate Ad`Or, în 19 mai.

„Suntem buni”

Responsabilii de la Regia Autonomă Pieţe, Agrement şi Salubritate (RAPAS) consideră că au făcut ce ţine de ei pentru a îmbunătăţi situaţia. „Trebuie să găsim pe cineva care să ne facă un proiect pentru modernizare. Am făcut licitaţie luna trecută, dar nu s-a prezentat nimeni. Au venit câţiva la discuţii, dar n-au adus o ofertă concretă. Vom mai organiza o licitaţie în curând. Eu zic că dacă am reuşi să avem un proiect anul acesta şi să ne apucăm de execuţie la anul, suntem buni”, crede Mihai Molnar, director adjunct RAPAS.

Tot Molnar susţine că termenul-limită, fixat de Agenţia pentru Protecţia Mediului Bihor în luna iunie, „a fost o dată eronată”. „Nu se poate bate din palme şi gata. Prima dată trebuie să ai cu cine discuta”, consideră Molnar, în condiţiile în care cerinţele de modernizare le-au fost aduse la cunoştinţă responsabililor în urmă cu aproximativ doi ani.

Tam-tam

În timp ce Utopium susţine că numărul de vizitatori a crescut imediat după lansarea campaniei, administratorul grădinii nu e impresionat de rezultate. „E mai mult tam-tam decât realitate. Noi avem un număr constant de 70.000 de vizitatori, pentru că avem tot felul de colaborări cu şcolile şi grădiniţele din Oradea, care ne vizitează de Ziua copilului, de 1 Mai şi aşa mai departe.

Oricum, acum funcţionăm după Legea grădinilor zoologice din Europa, şi treburile stau altfel. Nu mai merge cu asemenea poveşti, despre închidere sau mutare, ci se vor da sancţiuni. Consiliul local a avut obligaţia de a ne asigura banii pentru modernizare şi nu a făcut-o”, a declarat Viorel Aştilean, administratorul Grădinii Zoologice.

În grădina din Oradea sunt aproximativ 700 de exemplare din peste 70 de specii de animale, pe o suprafaţă de doar 3,8 ha. La începutul anului valoarea lucrărilor necesare era estimată la 5,2 milioane de lei, în timp ce Consiliul Local a alocat 200.000 lei pentru studiul de fezabilitate.

Monica Mateiu




2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor