”Captură” incredibilă de fosile vechi de peste 500 de milioane de ani, în China

De A.M.
”Captură” incredibilă de fosile vechi de peste 500 de milioane de ani, în China
© foto: www.pixabay.com
Mii de fosile datând din Cambrian, perioada în care au apărut aproape 50 de diferite organisme, au fost scoase recent la suprafață, în China.

Arheologii au făcut o descoperire impresionantă: mii de fosile, vechi de peste 500 de milioane de ani, reprezentând forme incipiente de viață.

Fosilele surprind momentul așa-numitei explozii cambriene, un moment de referință în istoria Pământului, dat fiind faptul că atunci au apărut aproape 50 de forme noi de viață.

Paleontologii au făcut remarcabila descoperire în stâncile de pe malul râului Danshui, din provincia Hubei, aflată în sudul Chinei. Fosilele reprezintă meduze primitive, bureți, alge, anemone, viermi și alte vietăți, precursoarele animalelor de acum.

Potrivit The Guardian, fosilele sunt într-o stare atât de bună încât se pot vedea cele mai mici detalii ale făpturilor: cum arăta pielea acestora, mușchii, intestinele, ochii sau gura. Cele 4351 de fosile excavate până acum provin de la 101 de specii, dintre care 53 sunt noi.

Robert Gaines, geolog, a declarat, citat de The Guardian că ”este o mare surpriză pentru noi că atât de multe fosile aparțin unor specii noi pentru știință. Mai mult decât atât, surprinzătoare sunt calitatea și abundența acestor fosile”.

Una dintre cele mai impresionante fosile aparține unei nevertebrate vermiforme care are 4 cm lungime, deși la ora actuală nevertebratele respective nu cresc mai mari de câțiva milimetri.

Fosilele datează de cca. 518 milioane de ani. Descoperirea lor îi poate ajuta pe oamenii de știință să înțeleagă mai bine ce s-a petrecut în Cambrian și cum au apărut formele de viață mai complexe.