Care e stadiul lucrarilor la autostrazile din zona de vest a Romaniei

De M. Hoster
Reactualizat la:
Autostrazile din Banat sunt departe de a fi finalizate
Autostrazile din Banat sunt departe de a fi finalizate
Autostrăzile Banatului se “chinuie” să fie finalizate. Deşi pe o bună porţiune se circulă, un singur lot utilizabil este finalizat 100%. Cel mai bine stă Centura Aradului, singura cu procentaj 100%, urmată de Timişoara – Lugoj, lot 1, cu 99, 5% din lucrări terminate.

În acest moment, în zona de vest se poate circula pe autostradă de la Arad până la Izvin. Aici sunt incluse centura de ocolire a Aradului, autostrada Timişoara – Arad şi Timişoara – Lugoj, lot 1. În lucru şi necirculabile sunt cele două tronsoane dintre Nădlac şi Arad, respectiv lotul 1 din Lugoj – Deva. Licitaţiile au fost deja finalizate pe lotul 2 din Timişoara – Lugoj, respectiv loturile 2, 3 şi 4 din Lugoj – Deva. Deocamdată numele câştigătorilor nu este anunţat, fiind aşteptate eventualele contestaţii.

Care este stadiul efectiv al lucrărilor pe aceste tronsoane? Desigur, ultimele loturi prezentate sunt la 0. Singura mare cucerire a autostrăzilor din vestul României, bucata de autostradă care are trecută în dreptul ei un procent de realizare de 100%, este Centura de ocolire a Aradului la profil de autostradă. Aici, recepţia lucrărilor a avut loc pe data de 30 octombrie anul trecut. Nu aceiaşi este situaţia pe restul tronsoanelor.

Chiar dacă se circulă, nici unul dintre cele două, autostrada Arad – Timişoara şi lotul 1 din Timişoara – Lugoj nu s-a bucurat de o asemenea ceremonie de recepţie. Spre exemplu, veşnica Arad Timişoara este la 99% din totalul lucrărilor, spaniolii de la FCC Construction şi italienii de la Ataldi nefiind capabili să termine total lucrările. Aceasta, întradevăr, şi din cauza “obligaţiei” de a se tăia panglici inaugurale înainte de timp pentru a da bine pentru mai marii vremii. Ba s-a surpat puţin pământul la terasamente, ba s-a fisurat asfaltul, ba trebuiau terminate ieşirile de pe autostradă sau spaţiile de servicii, ba realizate rosturile de îmbinare la unele poduri şi podeţe.

Nici celebra autostradă Timişoara – Lugoj, lot 1 nu e terminata 100%, chiar dacă aceasta a fost “finalizată” înainte de termen cu câteva luni. Aici procentul este şi mai mare, mai precis 99,5%! Cel puţin aici calitatea lucrărilor este mult mai bună. Construită, dar numai la jumătate din total este şi Lugoj – Deva, lot 1. Pe cei 27,4 kilometri de şosea rapidă lucrează cei de la Tirrena Scavi, Cossi Construzioni şi Societa Italiana per Condotte D’Aqua. Stadiul fizic al lucrărilor este de 48, 26%, iar termenul estimativ de finalizare este aprilie 2013.

Procedurile de achiziţie publică aferentă atribuirii contractelor „Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj – Deva, lot 2,3 şi 4” se află în prezent în faza de evaluare a ofertelor depuse. După finalizarea evaluărilor şi întocmirea raportului de Atribuire vor fi anunţaţi câştigătorii fiecărui lot. Având în vedere numărul de oferte depuse în cadrul procedurii şi volumul mare de documente necesar a fi analizate, se estimează că desemnarea câştigătorilor va avea loc în perioada ianuarie – februarie 2013.

O situaţie mai interesantă este pe autostrada Nădlac – Arad. Aici, pe lotul 1 a fost decisă rezilierea contractului de construcţie cu cei de la Romstrade. Aceştia aveau termen de finalizare a lucrărilor luna aprilie 2013, dar, din cauza întârzierilor foarte mari, au pierdut lucrarea. Mult mai bine stă lotul 2, aici construiesc austriecii de la Alpine Bau. Stadiul fizic al lucrărilor este de 75,41%, la fel termenul de finalizare a lucrărilor fiind aprilie 2013.

Începând cu luna decembrie a anului trecut a fost deschisă circulaţiei şi varianta de ocolire a municipiului Deva, la nivel de autostradă. Cei 32 de kilometri sunt finalizaţi în proporţie de 81,2%, constructori fiind cei de la Stabag, împreună cu Straco. Termenul de finalizare a lucrărilor este februarie 2013.

În acest moment se lucrează şi la autostrada Orăştie – Sibiu, lot 1,aici stadiul fizic al lucrărilor fiind 46,5%, constructor fiind tot Strabag. Termenul estimat pentru finalizare este aprilie 2013. Deja s-a anunţat că acest termen nu va putea fi respectat din cauza unor probleme legate de apariţia unor alunecări de teren.

Reţeaua de drumuri naţionale din vestul ţării, pe raza Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, cuprinde sectoare de drumuri naţionale din judeţele: Timiş, Caraş-Severin, Arad, Hunedoara, parţial Gorj şi Mehedinţi. Lungimea acestor sectoare este de 2.000 km, din care 69,05 km de autostradă.

Citeste si: Licitatia la lotul 2 din autostrada Timisoara – Lugoj, aproape finalizata. Se asteapta eventualele contestatii

Drumul spre vest pe autostrada se amana pentru soferii din Timisoara… pe termen necunoscut

Ambele tronsoane din autostrada Timisoara – Lugoj au finantarea asigurata de Uniunea Europeana



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !