Caritas pe patru roţi

58Comentarii
Caritas pe patru roţi
ORADEA – „Taxa de participare” de peste trei sute de euro nu i-a impresionat pe cei 150 de bihoreni care au semnat deja contract cu firma sau succesoarea firmei Il Ferro România pentru a-şi putea lua maşină cu „rate gratuite”.

Însa majoritatea autoturismelor contractate poarta deocamdata doar autocolantul
„Il Ferro”, întrucât nu sunt usor de gasit firme-client
dispuse sa plateasca lunar cam 200 de euro pentru reclama lor pe o singura masina,
adica la fel cât pentru reclama afisata pe un întreg tramvai OTL!

Ori, tocmai fiindca a trait doar din taxele de participare, fara a-si gasi
destui clienti de reclama, firma Il Ferro KFT a provocat în Ungaria un
scandal de presa dupa ce a sistat plata ratelor la sapte mii de clienti. Ca
urmare a „Caritasului pe patru roti” din tara vecina, Il Ferro România
si-a schimbat numele, dar a pastrat reteta de lucru, achizitionata prin franciza.

Taxe consistente

Desi afirma ca nu au nici o legatura, site-urile www.ilferro.ro si www.ilferro.hu
seamana extraordinar atât prin grafica, cât si prin continut. Iar
de câteva zile Il Ferro România si-a schimbat numele în Mobil
Spot, al carei site, www.mobilspot.ro, este deocamdata nefunctional.

La Mobil Spot, fostul Il Ferro România, taxa de înscriere a ramas
de 330 euro la masini noi, respectiv între 730 si 1.330 de euro pentru
masini vechi.

Prin comparatie, la concurenta „Auto Pres” taxa de înscriere
pentru masini proprii este între 650 si 1.300 de euro pentru contracte
între doi si patru ani, dupa cum se precizeaza si pe site-ul www.autopres.ro.
O diferenta este ca la Auto Pres taxa de înscriere pentru achizitionarea
de masini noi este mai mica, de 100 lei + TVA, însa mai apare un cost
suplimentar, deloc neglijabil, pe factura.

Nume schimbat

Activitatea zilnica la punctul de lucru din Oradea al firmei Mobil Spot este
febrila desi administratorul firmei care mai are un punct de lucru în
Satu Mare vine doar la câteva zile din Ungaria.

Însa consilierii biroului de pe bdul Decebal arata multa solicitudine
fata de clienti. Iar loctiitoarea administratorului Kocsis Gyula se arata dispusa
sa explice jurnalistilor de ce este încrezatoare în ciuda „perturbatiilor
financiare” ale Il Ferro Ungaria.

„Suntem mai activi decât în Ungaria, unde asteptau ei sa
fie contactati de firme interesate de publicitate. Noi venim în întâmpinarea
clientilor de reclama. Am contactat firme importante din Bihor, sper sa le vedem
numele cât mai curând pe autoturismele contractate de noi. Destule
firme mari au interes sa-si faca reclama dinamica, pe masini care circula si
sunt vazute de multa lume.

E un concept nou de reclama. Pretul îl calculam în functie de câte
masini contracteaza clientul de reclama. Si sigur ca acesta trebuie sa fie mai
mare decât costul ratei pe care o platim noi per masina”, spune
directoarea de marketing a biroului oradean care mai poarta însemnele
Il Ferro desi si-a schimbat numele în Mobil Spot, dupa cum si-a facut
deja publicitate.

De asemenea, administratorul Kocsis Gyula i-a mai linistit pe clienti prin
interventiile pe care le-a mai avut în presa bihoreana: „Il Ferro
ofera ajutor pentru plata ratelor lunare stabilite în contract. Tot prin
contract se prevede ca daca nu mai putem sa îi asiguram unui client reclama
pe masina, îi dam taxa de intrare înapoi”.

Cu ochii pe Il Ferro

Sistemele de achizitionare de autoturisme cu facilitati inedite nu sunt o noutate
absoluta.

Un precedent de notat este si cel al firmei Autosistem Oradea, care propunea
în urma cu doi-trei ani un sistem în rate pentru achizitionarea
de Dacii Logan, cu plata în avans a unor rate.

„În cazul firmei Autosistem s-au facut verificari pentru câteva
litigii de natura civila, însa firma reclamata a achitat sumele datorate
clientilor nemultumiti, asa încât nu s-a pus problema unor aspecte
penale”, precizeaza seful Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul
IPJ Bihor, subcomisarul Vlad Codrean.

Acum, pentru orice eventualitate, Inspectoratul Politiei Judetului (IPJ) Bihor
si Garda Finaciara Bihor vegheaza asupra „clonelor” Il Ferro.

Dar fiindca la noi afacerea „autoturism gratis” merge ca pe roate,
seful Inspectoratului Politiei Judetului Bihor se margineste doar la a atentiona
asupra fenomenului.

„Nu putem demara cercetari fiindca nu sunt plângeri si nici nu
se poate indica în mod clar o componenta piramidala la sistemele financiare
care au ca obiect de activitate declarat intermedierea de spatiu publicitar
pe caroserii. Însa am discutat situatia cu Seful Serviciului de Investigare
a Fraudelor, care monitorizeaza atent fenomenul. De asemenea, colaboram cu Garda
Financiara pentru supravegherea circuitului financiar desfasurat în cadrul
acestui sistem. Recomandam atentie sporita cetatenilor, în sensul verificarii
atente a clauzelor contractuale”, declara inspectorul-sef al IPJ Bihor,
comisarul-sef Liviu Popa.

Cristian Horgos



58Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor