Carnea din Apuseni, un brand

1Comentariu
Carnea din Apuseni, un brand
Centrul pentru Arii Protejate şi Dezvoltare Durabilă (CAPDD) Bihor vrea să promoveze carnea de bovină din Munţii Apuseni, provenită de la animale care pasc în zone unde iarba nu e tratată chimic. Mai mult decât atât CAPDD Bihor vrea să facă din această carne un brand.

„Cel puţin 30% din carnea de vită bio comercializată în România provine din Munţii Apuseni. Din păcate, aceasta este procesată în alte zone decât Apusenii. Creând acest brand, primăriile se vor implica în fondarea unor asociaţii care să proceseze carnea, în această zonă. În plus, prin marcă oamenii care o cumpără se vor gândi la Munţii Apuseni”, crede Viorel Lascu, cel care a iniţiat marca „Produs în Parcul Natural Apuseni”. Prin intermediul proiectului „Complementaritatea şi similitudinea ca mijloc de dezvoltare durabilă în euroregiunea Bihor-Hajdu Bihar”, CAPDD va dezvolta activităţi inovatoare menite să promoveze potenţialul natural al regiunii Bihor – Hajdu Bihor. CAPDD a dezvoltat deja o serie de proceduri de acordare a mărcii de calitate „Produs în Parcul Natural Apuseni” pentru produsele şi serviciile: fermă (gospodărie) din Apuseni, produse din carne de bovină, însoţitor recreere şi descoperire Apuseni. Primele trei vor purta de luna viitoare marca „Produs în Parcul Natural Apuseni”.

Centru de formare

„În cadrul acestui proiect dorim să realizăm un centru de formare de competenţe. Aici oamenii vor fi instruiţi cum să găzduiască turiştii, vor fi învăţaţi cum să-i ghideze şi cum să-i ţină pe turişti aproape de zona lor. Însoţitorul de recreere va învăţa totul despre împrejurimi. Ei vor învăţa să facă vizibile valorile Apusenilor”, spune Viorel Lascu, coordonatorul proiectului. Potrivit acestuia, în Apuseni există cel puţin 180 de oameni care au capacitatea să-şi dezvolte locuinţele şi să ofere găzduire. Îi vom învăţa pe oameni să-şi pună în valoare şi să administreze ceea ce au şi să facă din asta o mică afacere.

Album

Mulţumită proiectului amintit, CAPDD a lansat ieri albumul fotografic „Prin Apuseni, deasupra şi dedesuptul pământului”. Albumul, editat în 2.500 de exemplare, cuprinde 300 de imagini din Munţii Apuseni, realizate de-a lungul unui an de 15 fotografi. Fotografiile au fost selectate de o echipă coordonată de National Geographic România.

„Există cel puţin opt domenii cu care Apusenii se pot lăuda: lumea satului, casele de piatră, peşterile, paradisul florilor, turism în aer liber, exploatarea bogăţiilor subsolului, valoarea râurilor subterane şi supraterane etc.”, a înşirat Lascu. Albumele vor ajunge la Consiliul Judeţean Bihor, la comunele din Apuseni, partenerii proiectului, în şcoli şi la promotorii de turism.

Proiectul a fost finanţat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor prin Programul România – Ungaria,  Phare CBC 2006/ Interreg III A, Linia bugetară: 2006/018-446.01.01.

Crina Dobocan



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor