Cărţi lecturate sau tabletă?

De Crina Dobocan
Reactualizat la:
Cărţi lecturate sau tabletă?
Într-o lume în care televizorul, tabletele, calculatorul ori internetul şi-au făcut tot mai mult loc în programul şi preocupările copiilor, este de datoria părinţilor şi a educatorilor să le formeze micuţilor gustul pentru lectură încă de la vârste fragede.

Ca să-i determine pe părinţi să le citească copiilor poveşti, psihologul Simona Hinţ invită la un workshop de parenting cu tema: ,,De ce să le citim copiilor? Sau le dăm tableta?’’, în cadrul căruia va propune soluţii concrete pentru a dezvolta o cultură a cititului.
Evenimentul va avea loc în cadrul Toamnei Orădene, în data de 8 octombrie, de la ora 17.00, în sala de conferinţe de la etajul I din Corpul I al Cetăţii Oradea, şi se adresează tuturor părinţilor, bunicilor, învăţătorilor şi educatorilor. Participarea la workshop este gratuită. Cu o experienţă de peste 10 ani în lucrul cu elevii şi părinţii, psihologul Simona Hinţ va încerca să împărtăşească tehnici şi metode prin care părinţii pot stimula inteligenţa copiilor.

[caption id=”attachment_1708548″ align=”aligncenter” width=”568″]Simona Hinţ Simona Hinţ

[/caption]

Întârzieri

,,În secolul tehnologiei moderne, cărţile au fost înlocuite de gadget-uri, ipad-uri sau laptop-uri. Majoritatea informaţiilor sunt asimilate din surse electronice . În special tinerii, preferă să se uite la un film decât sa citească o carte. Copiilor, chiar de la vârsta de 7 luni spre un an, li se pune în mână o tabletă pentru a înlocui diversele activităţii comune de familie, fapt care duce la întârzierea în limbaj şi chiar izolare socială. Numărul copiilor diagnosticaţi cu întârzierere în limbaj a crescut alarmant, în ultimii ani, în cadrul cabinetului nostru de psihologie , cauzele acestor întârzieri sunt: lipsa de comunicare dintre părinte şi copil și lipsa poveştilor citite. De altfel, poveştile clasice citite au fost înlocuite de cele din mediul virtual. Pentru o dezvoltare armonioasă a copiilor noştri, pe lângă afecţiune, hrană şi protecţie, trebuie să încercăm să le stimulăm intelectul prin lectură. Studiile internaţionale arată că cititul, încă din primii ani de viaţă, creşte capacitatea intelectuală a copiilor cu 8%, îmbogăteşte vocabularul , imaginaţia şi stimulează gândirea şi memoria. Dependenţa de tehnologia avansată provoacă o scădere cu 48% a empatiei şi determină izolarea socială în rândul copiilor. Un alt studiu arată că, la vârste mature, aceşti copii pot dezvolta anumite dependenţe (adicția de gadget-uri, alcool, joc patologic, mâncat compulsiv)’’, a explicat Simona Hinţ.

Avantajele cititului

Potrivit ei, este important să le citim copiilor, încă din primele luni de viaţă. Pentru că cititul ajută la îmbunătăţirea abilităţilor de comunicare şi socializare, creşterea stimei de sine, reducerea timidităţii, stimulează relaţionarea cu cei din jur, creşte capacitatea de empatizare, stimulează funcţiile cognitive, procesele gândirii (memorie, atenţie, concentrare,imaginaţie), dezvoltă intuiţia şi inteligenţa intelectuală şi emoţională şi ajută la sănătatea fizică, prevenind îmbătrânirea creierului şi riscul de a face Alzheimer.
Pe de altă parte, cititul îmbogăţeşte cunoştinţele, cărţile oferind acces nelimitat la informaţii, în ariile de interes personal, şi ajută la formarea propriilor idei despre viaţă.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase