Cărucioare şi cârje, in comodat

ORADEA - Îşi duc existenţa printre semenii lor, dar ceea ce este o mică neplăcere pentru aşa-zişii normali, pentru ei poate fi o barieră de netrecut.

Grija pe care o poartă membrilor săi dizabilitaţi poate fi o bună măsură a civilizării unei societăţi. În aceste condiţii, implicarea Municipalităţii în oferirea de echipament de mers celor care au nevoie urgentă este salutată de reprezentantul Asociaţiei Deficienţilor Locomotori (ADL).

„Cunosc acest program, Acces-Or, derulat în cadrul unui proiect care asigură fonduri pentru aparate de mers. Acestea se oferă în cazul unor solicitări urgente, şi nu doar celor cu handicap, ci şi vârstnicilor care au nevoie de ajutor pentru deplasare. Sunt persoane imobilizate la pat care s-ar putea deplasa dacă ar avea echipamentul necesar”, spune Nicolae Rusu, preşedintele ADL. Conform acestuia, problema aparatelor ajutătoare pentru deplasare – cadre, cârje sau chiar cărucioare cu rotile, este greu rezolvabilă în condiţiile lipsei de bani. „Cel maai mult ne-ar trebui cărucioare electrice, dar sunt foarte scumpe, şi noi nu prea avem de unde lua bani. Sunt foarte puţine în Oradea, pentru că se pot obţine numai prin intervenţii, relaţii, cunoştinţe. Sunt multe cereri la CAS, dar ni se spune mereu că fondurile sunt limitate”, spune Nicolae Rusu.

În comodat

Implementarea programului Acces-Or la nivelul Administraţiei Imobiliare Oradea înseamnă crearea unei baze materiale pusă la dispoziţia dizabililor locomotori. „Avem un microbuz adaptat astfel încât să poată transporta persoane în cărucior, cu şofer, cârje, cadre şi cărucioare. Avem 10 – 15 cereri pe lună”, spune Adina Madar, directoarea ASCO, precizând că se pregăteşte o lărgire a bazei materiale.

Conform acesteia, echipamentul se oferă solicitanţilor în contul unui contract de comodat, întocmit în baza unui dosar care trebuie să cuprindă: o cerere, o adeverinţa medicală care să ateste starea de sănătate a persoanei cu dizabilităţi, precum şi recomandarea medicului specialist privind necesitatea echipamentului, dispozitivului, accesoriului, certificatul medical eliberat de Comisia de Expertiză Medicală a Persoanelor cu Handicap, copie după actul de identitate şi o adeverinţă de venit, cupon de pensie.

În cadrul programului mai funcţionează şi o linie TelVerde cu numărul 0 800 800 354. La acesta, în intervalul orar 7:30 – 15:30, de luni până vineri, răspunde cineva de la dispeceratul organizat în incinta sediului Asociaţiei Deficienţilor Locomotori Bihor, în str. Simion Barnuţiu nr. 32, bl. C8, parter. Solicitările pentru microbuzul modificat se fac tot la acest număr, cu 24 de ore înainte de momentul preluării.

Cristina Ghilea



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase