Cât vă mai bateți joc de copii?

De Otilia Șandor
Reactualizat la:
52Comentarii
Cât vă mai bateți joc de copii?
„After school” sau „Școală după școală”. Două concepte preluate total eronat din mediul capitalist. Acolo, în timpul școlii, copiilor li se predă, ei răspund și își fac și temele, adică li se verifică, în funcție de vârstă, competențele.

Iar la after school, copiii învață lucruri utile în viață, prin joc (să își aranjeze hainele în dulap, să prepare o mâncare, să grădinărească, să coase un nasture sau să facă curat).

La noi, ca să nu mai fie copii cu cheia la gât, pentru că sunt mulți infractori, s-a preluat doar denumirea conceptului. Și cum programa școlară e stufoasă, în majoritatea cazurilor (excepțiile întăresc regula) la „after school” se fac temele grămadă, mai exact se scriu temele. În destule cazuri, copiii au mai avut de învățat „după” „after school”, vorba unor cadre: „Musai studiu individual și acasă”.

Aud de la ministrul Învățământului că, inițial, la „after school” trebuiau să se formeze grupuri de câte cinci copii. Ar fi fost ideal ca învățătoarea să se poată ocupa de fiecare copil. În realitate, nu se poate. Așa că pruncii au stat la școală, și-au copiat temele de pe tablă și cam atât; nicio activitate utilă în viață. Ba mai mult, copiii care nu au fost lăsați la „after school” nici nu au fost în grațiile cadrului didactic.

Acum, parcă vor să schimbe denumirea în „Școală după școală”, adică să mai facă încă 4 – 5 ore după școală, tot școală, tot în grămezi de câte 30 de copii, tot fără să învețe nimic util pentru viața ce îi așteaptă?!

Niciun neurochirurg, ortoped ori psiholog normal la cap nu ar recomanda ca un copil de 6, 7, chiar 9 ani, să stea pe scaun, în unghi de 90 de grade, 8 ore. Niciun psiholog normal la cap nu cred că agreează ca un copil la vârstă atât de fragedă să aibă program ca un adult; mai mult, la „Școală după școală” li se va putea spune copiilor că e nevoie de studiu individual în plus. Aceasta ar însemna, în afara celor 8 ore, încă alte 2, 3 pentru a învăța la materii diverse (Cunoașterea mediului, Geografie, Istorie, Engleză, Civică etc).

Așa încât, până nu se schimbă programa de învățământ exact ca „dincolo”, nici nu va exista posibilitatea reală ca din aceste programe chinuitoare să existe vreun beneficiu real imediat, pe termen mediu sau lung, culmea, pe cheltuiala părinților.

Pierderea însă este imensă: copiii își pierd copilăria. Îi pasă cuiva?



52Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor