Cătălin Botezatu: Bamboo este, probabil, cel mai tare club din lume

7Comentarii
Cătălin Botezatu: Bamboo este, probabil, cel mai tare club din lume
De luni de zile ţine paginile tabloidelor cu scandaluri legate de viaţa sa personală. Totuşi, în afară de a fi un personaj monden, Cătălin Boteazatu prosperă în mai toate afacerile în care este implicat, deşi spune că, pentru el, banul este ceva vulgar.

Într-un interviu acordat publicatie Money.ro,creatorul de modă vorbeşte pe larg despre business-urile sale.

“Bamboo nu mai e de mult un club. E o industrie şi o vom exporta în Dubai şi Saint-Tropez”

În afară de fashion ce altceva mai generează bani pentru Cătălin Botezatu?

Împreună cu bunul meu prieten şi asociatul meu, totodată, Joshua Castellano, avem satisfacţia celor mai luxoase cluburi din România. Am pornit acum 12 ani cu un club. Apoi, sunt de referinţă şi: Sugar-ul, Il Divino, Morgana şi pe urmă Bamboo-urile, care s-au impus şi care au devenit nişte embleme nu numai pentru România.

Toţi cei care vin din străinătate, toate vedetele internaţionale care ne calcă pragul în Bamboo spun: “WOW! Nu avem un astfel de club nicăieri în lume”. Şi vă spun, fără niciun fel de modestie, că nu există. Dacă anul trecut ne clasam în top trei al celor mai frumoase şi mai mari cluburi din lume, cred că anul acesta s-ar putea să ajungem chiar pe locul unu, deoarece Bamboo-ul are o capacitate de peste 5000 de persoane şi este foarte elegant, foarte luxos.

Există cluburi în lume să spunem în Amsterdam, în New York, în Miami, dar care nu sunt atât de frumoase. Noi ne-am ocupat de fiecare detaliu, ceea ce acolo nu se întâmplă. Îţi dai seama cât de frumos şi de elegant este un club, ziua, cu luminile aprinse. Aşa se întâmplă la noi, ziua clubul arată mai bine şi mai frumos….

Cine stabileşte acest top? Sunt criterii subiective la mijloc?

Sunt nişte domni care merg în toată lumea, care fac parte din lumea clubbing-ului, care sunt avizaţi, care studiază capacitatea, cât de mare e clubul.

E cel mai mare din lume?

Cred că acum da, deoarece mai avem încă o sală care se va deschide. Are 5000 de locuri, acoperit vorbim. Nu cred că este un club mai mare.

Şi ca eleganţă?

Ca eleganţă, vă spun eu că nu există club mai elegant. Am fost în toate cluburile din lume. Am fost o dată ca şi client şi a doua oară să văd, să prospectez piaţa. Nu, nu există un club mai elegant.

Dacă la acordarea stelelor Michelin este foarte clar că vine o comisie la restaurantele vizate şi văd ce şi cum, la cluburi, totuşi, cine sunt oamenii ăştia?

Nu se anunţă. Nu vin să te anunţe: vezi că venim mâine! Sunt nişte organizaţii formate din oameni de club, designeri, tot felul de oameni care vin un weekend sau două şi apoi îţi acordă nişte stele “Michelin”, să spunem, pentru cluburi, dacă le meriţi sau nu. Noi am constatat fără să vrem că suntem în topul cluburilor. Ne-a spus cineva şi apoi am intrat şi ne-am convins că aşa-i.

Ce investiţii a generat clubul? Câţi bani aţi băgat în Bamboo ca să fie în top 3?

Banii au fost băgaţi treptat, afacerea nu a pornit dintr-o dată. Un incediu devastator a ars unul dintre Bamboo-uri şi nu aveam la vremea aceea asigurare, pentru că nu era încă terminat. S-au pierdut atunci foarte mulţi bani, câteva milioane de euro.

Dar când vorbim de cel mai tare club din lume, vorbim de cel din Tei (în nordul Bucureştiului – n.r.)?

Vorbim de cel din Tei, nu facem referire la cel de la mare sau cel de la Cluj. Nu vorbim despre copii, despre sateliţi, vorbim doar de cel din Bucureşti.

Sunt adevărate legendele cu mese la care nota de plată este de zeci de mii de euro?

Sunt legende aşa cum aţi spus. De obicei presa speculează anumite persoane care vin la masă. (…) Sunt legende, pentru că nu au existat niciodată consumaţii de zeci de mii de euro. Sunt neadevărate, nefondate şi poveştile acelea care circulă că la Bamboo nu poţi să intri decât dacă plăteşti şpagă 500 de euro. În Bamboo poate intra orice om, de la un tânăr student, până la un om cu foarte mulţi bani. Intrarea este liberă. Când sunt evenimente, intrarea e cu bani.  De exemplu,  am perceput intrare la Pussycat Dolls sau la alte vedete renumite. Nu am avut bani suficienţi de la sponsori să suportăm întreaga cheltuială. Bilete de intrare la astfel de evenimente variază între 30, 50 sau 60 de lei cel mai mult.

Aţi spus că nu au existat consumaţii de zeci de mii de euro la o masă, dar de 10. 000 de euro s-a întâmplat?

Da, au fost câteva consumaţii de genul acesta, generate de tot felul de prinţi arabi, de şeici, care sunt clienţi fideli ai clubului, care vin special cu privat jet-uri în Bucureşti sau la mare, pentru a se distra un weekend, dar de peste 10.000 de eruo, nu.

Dar ce poate consuma de 10.000 de euro?

Păi se poate consuma şampanie Crystal. La o masă nu sunt 5 persoane, de obicei. Un bărbat cu bani poate să adune şi 20, 30 de persoane, de regulă fete şi, atunci, acestea vrând să arate că sunt la masă cu prinţul, vor consuma ce-i mai scump şi anume şampania Crystal sau, mai nou, se consumă şampaniile acelea supradimensionate, sticlele acelea mari. Dacă consumi 10, 20 de sticle din acelea, poţi să ajungi la suma aceasta.

Cât costă o şampanie Crystal?

Depinde, o şampanie la Bamboo porneşte de undeva de la 4, 5 milioane sticla, iar un Crystal, dacă nu mă înşel, este în jur de 15, 20 de milioane.

Cam cât se consumă în medie la o masă?

Nu mă ocup eu de acest lucru şi nu m-am gândit. Dar, sunt mese care consumă la sticlă, sunt mese care consumă la pahar, aşa că nu ştiu ce să vă spun. Iar ceea ce se spune despre Bamboo sunt doar simple speculaţii, care sunt generate de cele mai multe ori de concurenţă. Foarte multe cluburi spun tot felul de lucruri despre Bamboo ca să-i înfricoşeze pe clienţi. Nu-i aşa. Repet, sunt clienţi fideli care vin să se distreze şi cheltuiesc foarte mulţi bani, dar asta înseamnă 10% din club. Restul de 90% de mese sunt formate din oameni normali, care consumă cât vor, fără să fie obligaţi să ia mai mult. La mare, pe lângă faptul că am scos tot timpul intrarea, fiecare bea cât vrea, ce vrea, fără să fie obligaţi să ia altceva.

Ce s-a întâmplat de a pus ANAF-ul lacătul pe Bamboo-ul din Mamaia?

Nu a pus lacătul pe club, iar e o speculaţie ieftină. Nu. De 1 mai, chiar eram acolo, au fost controale în toate cluburile. Controale, care bineînţeles că s-au lăsat cu amenzi sau cu închideri de club, dar în ceea ce ne priveşte nu s-a întâmplat nimic. Ne-am dus cu o zi înainte şi a doua zi am deschis, era firesc ca să nu fie totul “zeiss”, dar în proporţie de 90% totul era ok.

S-au luat amenzi?

Nu, nu s-au luat amenzi.

Se vând şi băuturi netimbrate în club?

Doamne fereşte! Niciodată! Nu s-au vândut niciodată băuturi netimbrate sau lucruri de genul acesta.

Aveţi probleme şi de alt tip? În cluburile de lux  se mai consumă şi stupefiante…

Oamenii de la security controlează în permanenţă tinerii, mai ales ei sunt tentaţi de acest lucru. Controlează toaletele, locul unde de obicei se întâmplă acest lucru. Dacă sunt semnalate cazuri, noi anunţăm poliţia. Suntem singurul club care a anunţat poliţia. Sunt cluburi din Bucureşti, care din păcate, sunt renumite pentru astfel de manifestări şi care văd că sunt ocolite. Iar la mare, de 1 mai, cel puţin, eu am rămas mirat cum poliţia şi autorităţile, nu o să dau nume, pentru că nu mă interesează, nu au luat niciun fel de poziţie faţă de faptul că anumite plaje sau cluburi erau în proporţie de 90% pline de oameni care consumau substanţe interzise. Dar asta e altceva… Există o toleranţă, nu şiu de ce. Noi încercăm să fugim de toată chestia asta.

Se vede o scădere a consumaţiei faţă de anii trecuţi? Vin mai puţini oameni acum?

Nu, oamenii sunt aceeaşi, dar nu consumă la fel de mult. De exemplu, dacă înainte oamenii ieşeau joi, vineri, sâmbătă şi duminică, acum ies doar vineri şi sâmbătă sau doar sâmbătă. Noi suntem conştienţi că nu suntem singurul club şi e monoton pentru client să iasă trei zile la rând în acelaşi club şi migrează. E şi un trend: vin un pic la noi, apoi se duc puţin la alţii. (…). Noi suntem mulţumiţi sperăm să nu fie mai rău , dar  cred că va fi mai rău. Cert este că lumea nu mai vine atât de mult şi vin numai dacă le oferi ceva: un spectacol, un eveniment. Bamboo-ul este singurul club care investeşte în evenimente. Acest club dă de lucru la peste 1.000 de persoane. De exemplu, într-o seară lucrează, în afară de chelneri şi restul staff-ului, 50 de persoane, la balet, la back stage, cabiniere, costumiere, animaţie. Aceşti oameni costă foarte mult. Se investeşte foarte mult în costume, în teme. La Clubul din Mamaia în fiecare seară va fi o temă, în fiecare sâmbătă va fi un invitat din afară, iar asta înseamnă bani. În momentul în care se deschid luminile la Bamboo totul costă groaznic. Din ce crezi că suportăm chirii, lumină, gaze?

Ca să deschidă cineva un club Bamboo, precum cel din Tei, cât credeţi că l-ar costa?

E o industrie Bamboo-ul. De mult nu mai e un club şi atât. Ceilalţi nu vor putea face asta. Foarte mulţi îşi fac cluburi din frustrări, să se dea mari. Ştii cum e asta cu cluburile: bărbaţii îşi fac cluburi, iar femeilor, bărbaţii le fac un coafor sau o casă de modă, pentru a le da de lucru. Ei bine, noi nu am pornit aşa. Am pornit, vis-a-vis de Bamboo, prin a face ceva frumos. De admirat este că un italian a venit cu ideea, nu un român. În urmă cu 12 ani pe piaţă nu era niciun club ca lumea în Bucureşti.

Vom vedea Bamboo şi în străinătate?

Au fost mai multe proiecte. Există un proiect la Dubai, care s-a stopat din cauza crizei şi proiectul Saint Tropez. Vis-a-vis de club mai amânăm puţin, dar dorim ca la anul să deschidem o plajă Bamboo în Saint Tropez.



7Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor