Caută echilibrul între educaţie, comportament şi interesele elevilor

Reactualizat la:
Foto: P.H.
Foto: P.H.
Indiferent de sistem, valoarea muncii trebuie să reziste. Şcoala este chemată să asigure prin educaţie cheia succesului, să-i îndemne pe elevi să devină mai buni, să conştientizeze care sunt posibilităţile pe care aceasta le poate aduce în viaţa lor.

Rezultatele muncii dascălilor, mândri de menirea lor, n-au întârziat să se arate: premii şi diplome, locuri în universităţi prestigioase din lume, dovedind respect pentru cultura noastră.

Dacă până de curând şcoala a înregistrat succese în tehnologia informaţională şi de comunicare, atenţia şi interesul se îndreaptă acum spre o latură sensibilă a educaţiei. Este meritul echipei de proiect de la CN Avram Iancu Ştei, care a lansat vineri, 21 octombrie, în cadrul săptămânii „Şcoala Altfel”, proiectul „Stay at school, your job will be cool!”, proiect de parteneriat strategic pentru educație școlară: prof. Cristian Andru – responsabil de proiecte, prof. Emanuel Coroiu – responsabil financiar, consilier școlar, Andreea Dumbravă – responsabil cu materialele didactice şi psiho-pedagogice; prof. Adela Bara – responsabil IT; prof. Alina Niculae – responsabil cu promovarea şi diseminarea proiectului; prof. Cornelia Frai – responsabil cu pregătirea lingvistică şi culturală. Parteneri: Spojena skola internatna Zdana, Slovacia; Zespol Szkol Integracyjnych w Radomiu, Polonia; Zakladni skola logopedicka s.r.o., Republica Cehă.

Acest proiect este rezultatul preocupărilor pornind de la simple activităţi de grup imaginare şi culminând cu lansarea propriu-zisă.

Foto: P.H. Foto: P.H. ©

Este bucuria de a dărui, care are ca scop să-i inspire pe copii să înveţe pentru a deveni ce-şi doresc în viaţă. Echipa de proiect îşi propune, în limita timpului disponibil, activităţi diverse pentru mai multe şanse de socializare, de câştigare a încrederii în sine.

Proiectul este unic din punctul de vedere al complexităţii şi combină competenţe diferite, care vor fi transmise în timpul celor patru întâlniri internaționale: competențe de comunicare – atelier centrat pe abilități de comunicare (Cehia); competenţe practice – atelier centrat pe abilități practice, lucru manual (Polonia); competenţe digitale – atelier centrat pe abilităţi digitale de bază (România); competenţe de exprimare culturală – atelier centrat pe terapia prin teatru (Slovacia). Proiectul a fost lansat în scopul de a oferi un echilibru între stilul de învăţare, comportamentul, interesele şi preocupările elevilor. Fiindcă „fiecare copil trebuie educat şi iubit!”. În cadrul proiectului va avea loc un concurs de logo-uri în două etape: faza locală și faza internațională.

Foto: P.H. Foto: P.H. ©

Toți participanții primesc diplomă de participare la proiect. Autorul logo-ului care se va clasa pe locul 1 la faza locală va intra în competiția internațională pentru logo-ul proiectului.

Obiective:

  • prevenirea abandonului școlar pentru elevii dezavantajați și cei cu cerințe educaționale speciale din țările Europei Centrale;
  • dezvoltarea metodelor de predare interdisciplinare care descoperă și stimulează potențialul creativ și de adaptare a tinerilor vizați și le dezvoltă competențele-cheie (comunicare, IT, realizare de produse de artizanat, teatru).

Prof. Petronela Heredea

stei2 Foto: P.H. ©



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase