Caută soluţii pentru daunele auto

Caută soluţii pentru daunele auto
ORADEA - Seria meselor rotunde cu care Federaţia Patronilor Bihor ne-a obişnuit în anul 2007 a fost redeschisă în acest an cu un prim eveniment.

Desfăşurată sub genericul „Impactul politicilor de asigurare asupra parcului auto local, cât şi asupra vânzărilor de maşini noi”, dezbaterea a adus la aceeaşi masă reprezentanţi ai unor dealeri locali de autoturisme şi ai unor importante firme de asigurare care au în profilul lor de activitate despăgubirea pentru daunele auto.

Lipsa specialiştilor


Chiar dacă de la bun început au stabilit că această întâlnire se desfăşoară doar pentru a se ajunge la un numitor comun din punct de vedere al principiilor de colaborare, participanţii au identificat o parte dintre problemele care grevează asupra procesului de despăgubire a clienţilor implicaţi în accidente în trafic.
Pe de o parte, dealerii auto s-au plâns de birocraţia pe care o întâmpină în relaţia cu companiile de asigurări. Lipsa specialiştilor şi, mai ales, neîncrederea unei părţi în celelalte fac ca, de multe ori, repararea unei maşini şi plata daunelor către firma care prestează reparaţiile să fie un proces extrem de lung şi păgubos.

„Anul trecut s-au înmatriculat, numai în Bihor, 9.200 de maşini. Trebuie să identificăm împreună acele proceduri care să ducă la simplificarea formalităţilor de despăgubire, altfel ne vom afla în imposibilitatea de a răspunde cererilor clienţilor”, declară moderatorul discuţiei, vicepreşedintele FPB, Octavian Bara.

Mai ieftin la unguri

În replică, reprezentanţii companiilor de asigurări au vorbit şi ei despre neajunsurile colaborării cu service-urile. „Semnăm un contract în ceea ce priveşte tarifele şi apoi, din motive ridicole, suntem anunţaţi că brusc tarifele au crescut”, susţine reprezentantul unei firme de asigurări. Tot asiguratorii spun că tarifele exorbitante pe care le solicită atelierele de pe lângă reprezentanţe i-au determinat pe asiguratori să găsească soluţii inedite.

„Ne-am orientat către reprezentanţe din Ungaria şi surpriza noastră a fost să găsim reprezentanţe care făceau aceeaşi reparaţie la jumătate de preţ”, a spus unul dintre cei prezenţi, exemplificând concret acest caz. În ceea ce îi priveşte, cei de la Asigurări recunosc că multe dintre formalităţile care îngreunează despăgubirea pornesc de la suspiciunile care planează asupra propriilor evaluatori.

În interesul clienţilor

O parte dintre soluţiile propuse cu această ocazie, printre care şi aceea de a exploata la maximum mijloacele tehnice moderne de comunicare între firmele de reparaţii auto şi companiile de asigurare, vor fi propuse spre dezbatere şi conducerilor naţionale ale societăţilor. Astfel e posibil ca, în viitorul mai mult sau mai puţin apropiat, ele să fie puse în practică. Mai ales că dintr-un punct de vedere, cele două părţi au ajuns la un loc comun al discuţiilor, respectiv respectul pentru client.

Valentin Buda



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !