Cauzele care fac dificilă plata ratelor

De Dan Birta
Pierderea locului de muncă creează dificultăţi la plata ratelor
Pierderea locului de muncă creează dificultăţi la plata ratelor
Centrul pentru Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) este tot mai cunoscut de consumatorii care au relaţii cu băncile.

Potrivit unui sondaj realizat de Finzoom.ro, pe un eşantion de 1.220 persoane, 55% dintre respondenţi au răspuns că principala cauză care le creează dificultăţi la plata ratelor bancare este schimbarea situației economice generale, alături de schimbarea situaţiei familiale, dobânzile (53%) şi comisioanele (39%).

La întrebarea „Care credeți că sunt situațiile familiale care generează cele mai mari dificultăți în plata ratelor?”, pierderea locului de muncă, pentru cel puţin un susţinător al familiei, este una dintre situaţiile familiale care ar genera cele mai mari dificultăţi în plata ratelor, pentru 37% dintre respondenţi.

Pe locul doi, pentru 23% dintre persoanele chestionate, se situează apariţia unei cauze sau probleme medicale care necesită rezolvare urgentă, precum şi scăderea venitului pentru cel puţin un membru al familiei.

Cum văd românii CSALB

În cadrul sondajului, mai multe întrebări s-au referit la activitatea Centrului pentru Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB).
La întrebarea „Care sunt instituțiile la care ați apela când aveți probleme cu băncile?”, CSALB se plasează pe locul trei, cu un procent de 21%, după instanţele de judecată (36%) şi Protecţia Consumatorilor (29%).

Majoritatea respondenţilor spun că au auzit de CSALB din mediul online şi din presă, în timp ce doar 8% au aflat de acest centru din broşuri, pliante şi informaţii primite din bănci sau de pe site-urile băncilor.

Aproximativ 63% dintre respondenţi apreciază faptul că este un serviciu gratuit pentru consumatori, 53% dintre aceştia sunt mulţumiţi de modalităţile de comunicare, care se realizează prin aplicaţie, facil, fără deplasarea la sediu, iar 47% apreciază că ajută consumatorii în relaţia cu banca.

La întrebarea privind momentul în relaţia cu banca în care şi-ar dori să fie informaţi despre serviciile CSALB, consumatorii au clasat în topul preferinţelor (62%) momentul în care semnează un contract cu banca pentru un serviciu sau produs bancar. 43% spun că ar fi util să afle despre CSALB din campaniile de marketing sau de informare desfăşurate de bancă.

În plus, 39% dintre respondenţi vor să afle despre CSALB atunci când interacționează cu angajatul de la ghişeul băncii, în timp ce 36% vor să li se ofere informaţii atunci când întâmpină o problemă cu banca.

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !