Ce facem cu „piratii” rutieri?

1Comentariu
„Piratii” drumurilor bihorene sunt deja arhicunoscuti. Atât de catre autoritatile rutiere cât si de cei care apeleaza la serviciile lor. Cu toate ca, de cele mai multe ori, serviciile oferite de acestia sunt superioare celor oferite de catre transportatorii autorizati, asa-numitii „pirati” ramân transportatori ilegali.

De ce? Din cauza legii. Reglementarile în vigoare nu permit autorizarea mai multor transportatori pe aceeasi ruta. Consecintele? Populatia este îndrumata sa foloseasca autovehiculele transportatorilor autorizati, desi „în aceste autobuze iarna îngheti si vara te coci”. L-am citat pe prefectul Bolojan. Între timp, ilegalistii pun la dispozitia calatorilor microbuze Mercedes sau alte marci, aduse recent din Occident.

Plecând de la aceasta stare de fapt, prefectul Ilie Bolojan a declarat ca pregateste o serie de propuneri pentru schimbarea legislatiei, pe care sa le propuna Ministerului Transporturilor. Una ar fi eliminarea prevederilor anticoncurentiale din lege, care conduc la monopol, precum si introducerea unor parametri clari privind calitatea serviciilor oferite. Bolojan: „Din datele mele, doua treimi din parcul autobuzelor în Bihor reprezinta autovehicule de peste douazeci de ani. Actuala legislatie nu încurajeaza înnoirea parcului auto”.

Pe de alta parte, la propunerea sefului ARR Bihor, Ioan Curpas, deputatul PD Ionela Bruchental promoveaza introducerea în Codul Penal a transportului ilegal de persoane în microbuze 8+1 si a transportului de marfa în masini cu greutate de maxim 3,5 tone. Pedeapsa penala propusa: închisoare de la o luna la un an sau amenda penala.

Calin Corpas



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor