Ce mananca femeile destepte?

Reactualizat la:
Ce mananca femeile destepte?
Vrei sa-ti pastrezi creierul vivace ca atunci când erai copil?

Da-i carburantul potrivit! Cerealele, soia, verdeturile si pestele te vor ajuta sa iti pastrezi o memorie de fier…si performantele intelectuale iti vor da mari satisfactii.

Ti se pare ca, an dupa an, creierul tau este mai „greoi“, ti-e greu sa-ti amintesti anumite lucruri sau sa te concentrezi si incepi sa crezi ca deja mintea ta nu mai e proaspata si receptiva ca atunci când erai copil.

Dar esti sigura ca de vina este doar timpul care trece si nu si alimentatia gresita? Daca ii pui motorina celei mai puternice masini care functioneaza pe benzina, la scurt timp nu se va mai putea misca. Acelasi lucru este valabil si pentru creierul tau.

Pentru a functiona la capacitate maxima are nevoie de nutrientii potriviti. Acestia sunt carbohidratii complecsi, acidul folic, colina, acizii grasi omega – 3, antioxidantii.

Ei iti permit sa alimentezi mai bine motorul pe care l-ai primit cadou de la parintii tai. Dar nu este de ajuns sa pariezi totul pe prietenii nutrienti. Daca nu vrei sa ramâi in pana cu masina trebuie sa te tii departe de grasimile saturate: „Acuzati ca pun in pericol sanatatea inimii si a arterelor, acesti inamici periculosi, continuti mai ales de alimentele de origine animala, sunt foarte daunatori si pentru creier“, afirma Dr. Ascanio Polimeni, psiho-neuro-endocrinolog si presedintele comitetului stiintific al Asociatiei Antiaging a Medicilor Italieni.

Carne putina, verdeturi multe


„Grasimile saturate tind sa se depuna pe peretii vaselor sanguine, obstructionând afluxul de sânge si, implicit, pe cel de oxigen catre creier“, explica Dr. A. Polimeni. „Stimuleaza eliberarea substantelor cu actiune inflamatorie si este stiut ca tocmai inflamatia este una din cauzele principale ale bolilor neurodegenerative. Se oxideaza cu usurinta, provocând formarea acelor radicali liberi, considerati responsabili pentru imbatrânirea celulelor, inclusiv a celor nervoase.“

Daca vrei sa te opui degradarii intelectuale, incearca sa te tii departe de carnea rosie, brânzeturi, unt, mezeluri. si consuma cantitati mari de cereale, verdeturi, soia si peste: adevarata hrana a femeilor inteligente. In urmatoarele pagini vei descoperi toate valorile nutritive, cum sa le gatesti si, eventual, cu ce sa le inlocuiesti. Pentru a avea o minte… mai agera ca niciodata!

Nu reusesti sa te concentrezi dupa-amiaza?


Poate ai mâncat prea mult. Sau ai consumat mâncaruri grele. „In timpul digestiei, o parte din sânge se indreapta spre stomac si este mai putin disponibil pentru creier“, explica Dr. Diana Scatozza, medic si nutritionist. „Evident, cu cât ii ia mai mult timp organismului sa digere mâncarea, cu atât mintea este fortata sa lucreze la randament redus“

Mici portii de carbohidrati


Pentru a avea un randament mai bun dupa prânz, limiteaza-ti masa la o portie mica de paste (70 gr.) cu un sos simplu, o felie de peste cu salata verde si un fruct. „si fara pâine“ ne avertizeaza experta noastra. „Pentru ca, daca exagerezi cu carbohidratii (simpli sau complecsi), vei determina eliberarea in masa a insulinei, care duce la scaderea nivelului glucidelor din sânge, ori tocmai ea este responsabila de somnolenta si de ingreunarea mentala“

FULGII DE PORUMB


Pentru a rula la randament maxim, creierul tau are nevoie de carbohidrati complecsi. Ca aceia din cerealele pentru micul dejun. Alegeti din cei fara zahar.

CICOARE VERDE


Combate inflamatia care poate degenera neuronii si garanteaza fluxul potrivit de oxigen catre creier. Pentru ca este bogata in substante antioxidante si acid folic.

SOIA


Minte treaza, rapiditate in invatare, memorie buna (datorita colinei din soia), care serveste la producerea transmitatorului cel mai activ in procesele cognitive.

FULGII DE PORUMB


Dimineata iti dau energie pentru a avea mintea activa. Alegeti cereale fara zahar, dar imbogatite cu vitamine si minerale. Daca vrei ca mintea ta sa functioneze la maximum, cea mai importanta regula este sa nu sari peste micul dejun! Nutritionistii ne repeta continuu acest lucru, dar nu prea ii ascultam. Cei mai multi dintre noi nu manânca nimic dimineata si beau cel mult o cafea.

Daca lipseste carburantul


Este inutil sa ne plângem apoi de scaderea atentiei si luciditatii mentale: nu se datoreaza oboselii generale, ci lipsei de carburant. „Celulele sistemului nervos folosesc glucoza ca unica sursa de energie“, explica nutritionista Diana Scatozza. „In creier avem doar o mica rezerva a acestui glucid, care trebuie furnizat in mod regulat prin alimentatie“. Dar ce sa mâncam? „ E mai bine sa evitam dulciurile, gustarile si toate alimentele bogate in zaharuri simple“, precizeaza Dr. Scatozza.
„Au un alt indice glicemic (deci sunt digerate si asimilate rapid) si astfel efectul lor dispare repede.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !