Cele mai dorite branduri de lux de pe mapamond

Reactualizat la:
Cele mai dorite branduri de lux de pe mapamond
Râvnită de cei mai mulţi consumatori, marca italiană Gucci este totodată şi cea mai bine vândută. Daca banii nu ar fi o problema, lista de cumparaturi a celor mai multi dintre noi ar include cu siguranta o masina editie limitata si o casa de cateva milioane de dolari.

Dar când vine vorba despre bradurile de lux, Gucci este favorit, după cum arată un studiu realizat de compania de cercetare Nielsen, în 48 de ţări. Astfel că nu este de mirare că vânzările producătorului de lux sunt în continuă creştere încă din anul 2004.

Unul din cinci consumatori din întreaga lume şi-ar cumpăra un produs Gucci dacă banii nu ar fi o problemă pentru ei, după cum reiese din studiul “Global Luxury Brands”, realizat de compania de cercetare Nielsen. “Este o realizare incredibilă pentru Gucci să rămână în fruntea clasamentului celor mai râvnite mărci de lux.

În ultimii doi ani, Gucci a reuşit să-şi păstreze echitatea brandului într-un sector foarte competitiv şi schimbător. Ei au reuşit asta prin întipărirea valorilor esenţiale ale mărcii în toate produsele lor”, a afirmat preşedintele pentru Europa al companiei Nielsen, Patrick Dodd.

Studiul anual realizat de Nielsen a fost făcut în urma intervievării a 25.000 de consumatori din 48 de state din întreaga lume. În urmă cu doi ani, în acelaşi raport, Gucci a împărţit locul fruntaş cu Giorgio Armani, care de atunci a căzut pe poziţia a patra în preferinţele consumatorilor.

Producătorul de lux Gucci, deţinut de grupul PPR, a cunoscut o creştere de 10% odată cu inaugurarea a noi magazine în Asia şi Europa de Est, anul trecut.

Compania a crescut numărul de magazine din China la 16 de la patru, câte erau în anul 2004, şi plănuieşte deschiderea unor sedii noi în Macao şi Bangalore, India. “Avem o mulţime de proiecte. Nu ducem lipsă de activitate”, a afirmat şeful Gucci, Mark Lee, citat de Reuters.

Gucci a avut venituri globale de peste şapte miliarde de dolari, în 2006, după cum arată datele publicate de revista “BusinessWeek”. În plus, în topul realizat de aceeaşi publicaţie, “Top 100 Brands”, marca Gucci ocupă poziţia 46 şi este cel mai bine vândut brand după Louis Vuitton Moet Hennessey (LVMH).

Cu 425 de magazine pe întreg globul, Gucci este şi cea mai bină vândută marcă italiană. Anul trecut, vânzările au crescut cu 11% faţă de 2006. La aceasta se adaugă creşterea de 17% din 2006 şi cea de 18,4%, în 2005.

 

Americanii nu se dau în vânt după mărcile de lux

După Gucci, Chanel şi Calvin Klein sunt brandurile la care consumatorii râvnesc cel mai mult. Brandul Chanel, înfiinţat de Coco Chanel în 1909, este în prezent condus de creatorul de modă Karl Lagerfeld. De când producătorul de cravate Phillips Van Heusen a achiziţionat compania americană Calvin Klein, în 2003, vânzările globale de retail au ajuns la 4,5 miliarde de dolari în 2006, în creştere cu 50%.

Van Heusen a plătit pentru brandul Calvin Klein 400 milioane de dolari în bani lichizi, 30 milioane de dolari în acţiuni, dar şi undeva între 200 şi 300 milioane de dolari pentru drepturile de licenţă asupra mărcii.

Cine cumpără însă aceste branduri de lux? Ei bine, americanii nu sunt foarte interesaţi de mărcile de lux. Aproximativ 35% din consumatorii din America de Nord spun că nu ar cumpăra niciun produs de lux chiar dacă banii nu ar fi o problemă, se arată în raportul întocmit de Nielsen. În acelaşi timp, comsumatorii din Emiratele Arabe Unite şi Hong Kong sunt printre cumpărătorii care râvnesc cel mai mult la mărcile de lux.

“Cererea pentru mărcile de lux continuă să crească – un brand de lux este ceva pentru care consumatorii, în special cei din pieţele emergente, sunt dispuşi să plătească o sumă semnificativă”, a mai afirmat preşedintele companiei Nielsen.

 

La ce visează cumpărătorii

Gucci. Casa Gucci a fost fondată de Guccio Gucci, în anul 1906, ca un atelier de pielărie. Un secol mai târziu, brandul italian este unul dintre cele mai bine vândute mărci din lume.

Chanel şi Calvin Klein. Unul dintre cele mai cunoscute branduri din industria modei, Chanel, şi marca designerului american Calvin Klein sunt la egalitate în preferinţele consumatorilor.

Louis Vuitton. Brandul francez de lux deţinut de grupul LVMH a fost fondat în 1854 ca un retailer de bagaje. Acum marca a devenit cunoscută după monogramele imprimate pe genţile de piele, iar producătorul francez îl are pe designerul Marc Jacobs ca director de creaţie.

Christian Dior. Casa de modă franceză, controlată de LVMH, îl are ca designer pe excentricul John Galliano încă din 1996.

Versace. Fondată în 1978, de Gianni Versace, casa de modă cu sediul central la Milano, este acum condusă de sora regretatului creator de modă, Donatella Versace, iar CEO-ul companiei este Santo Versace.

Giorgio Armani. La cei 74 de ani ai săi, fondatorul casei de modă, creatorul de modă Giorgio Armani, este şi singurul acţionar al companiei, preşedinte, CEO şi designer-şef.

Ralph Lauren. Designerul american care şi-a început afacerea cu o colecţie de cravate are acum o avere personală estimată la 4,2 miliarde de dolari, conform revistei “Forbes”.

Prada. Înfiinţată în 1913 de Mario Prada, compania milaneză a fost moştenită de nepoata Miuccia, care este şi designerul casei de modă. Ea este cea care a transformat Prada dintr-o afacere de familie într-una de miliarde de dolari.

Yves Saint Laurent. Primul magazin Yves Saint Laurent a fost inaugurat în 1966 şi era destinat femeilor. O linie vestimentară pentru bărbaţi a fost adăugată abia în 1974. Brandul Yves Saint Laurent a fost achiziţionat de Gucci Group în 1999.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase