Cele mai ieftine masini din lume

2Comentarii
Cele mai ieftine masini din lume
Constructorii auto au demarat o cursa contra cronometru pentru a construi cea mai ieftina masina de clasa medie. Volkswagen Toyota sau GM dezvolta in prezent astfel de proiecte.

Competitia pare a se fi oficializat odata cu lansatre modelului de 5.000 de euro, binecunoscut noua, romanilor, Dacia Logan. Loganul a depasit inca de la intrarea pe piata aceast pret, iar acum modelul de baza sare chiar si de pragul de 6.000 de euro. In Europa, masina de la Colibasi are totusi un pret imbatabil, in buna parte datorita costului scazut platit pentru mana de lucru.

In afara granitelor Batranului Continent situatia sta chiar mai bine pentru o parte a producatorilor auto. In India sau China costurile de productie sunt mult mai reduse, iar pretul final al unui vehicul este si el, in consecinta, mult mai scazut. Insa, majoritatea masinilor produse in cele doua tari – dar si in alte zone emergente – nu pot intra pe piata europeana sau americana pentru ca nu respecta o serie de reguli, chiar elementare, privind siguranta sau normele de poluare.

Lipsa unor sisteme, ca cele amintite mai sus, cantareste intr-un mod decisiv in pretul final al unui vehicul, dar, si asa, declaratia indienilor de la Tata Group pare ireala: masina de 2.200 de euro. Pretul celor mai ieftine masini aflate in productia de serie se situeaza mult peste aceasta suma, insa sunt mai ieftine decat Lognul care a facut sa curga multa cerneala in Europa.

India

Constructia modelului Hyundai Athos a demarat in India in 2003, iar de atunci au iesit pe poarta fabricii peste 1.3 milioane de unitati. Masina se vinde cu preturi cuprinse intre 5.000 si 7.000 de euro.

Suzuki construieste tot cu forta de munca din india un model lansat initial in anii 80.
Suzuki Maruti este considerata masina clasei medii din India si costa aproximativ 3.500 de euro. Noul model al batranei Maruti se numeste Alto si se dovedeste a fi un ‘best seller’ in Asia cu un pret putin mai mare, aproximativ 5.000 de euro.

Tata Indica arata relativ occidental si este o masina competitiva. Ofera propulsie pe benzina si diesel (motoare de 1.4 litri) si este modelul de la care Tata Motors a demarat proiectul de constructie a masinii de 2.000 de euro.

China

Cel mai recent venit in lumea ‘ieftina’ a autovehiculelor este a treia generatie de Chery QQ. Masina seamana izbitor cu Matizul celor de la Daewoo, ofera propulsie pe benzina de 0.8 si 1.3 litri si va costa putin peste 4.000 de euro. QQ3 reprezinta varful de lance al chinezilor in tentativa de penetrare a pietei europene.

Chery Flagcloud este deja o masina compacta, produsa in China si capabila de performante similare cu modelele europene sau asiatica. Masina va intra pe piata din Rusia si Ukraina, in Europa de Sud-Est si in America Latina. Flagcloud are un pret incepand cu 5.500 de euro si poate ajunge la aproximativ 10.000.

America de Sud

FIAT-ul este un jucator important in aceasta regiune cu cele doua modele: Palio si batranul Uno. Fiat Uno nu se mai vinde in Europa din 1995, insa este produs inca in America Latina.

Nu trebuie sa ii uitam, din aceasta trecere in revista, pe rusii de la Lada. Compania de la rasarit produce si vinde modelele Kalina sau Lada Dunarea, masini cu aspect si performante occidentale, la preturi incepand cu 8.000 de euro. Pretul include insa toate taxele impuse unei masini construite in afara Uniunii Europene.



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor