Tot în cursul acestei săptămâni, prefectul județului Bihor, Ioan Mihaiu transmite că a avut o întâlnire cu conducerea Ministerului Transporturilor, ministrul Răzvan Cuc, respectiv Directorul General CNAIR, Narcis Neaga.
În 15 martie încep lucrările
Potrivit CNAIR, pe 15 martie, odată cu începerea sezonului de construcții, urmează să înceapă lucrările pe tronsonul 5 (Ștei – Beiuș) și 3 (Ionești – Vârfurile).
În lungime de 31 km, drumul dintre Ștei și Beiuș urmează să fie finalizat până în luna aprilie 2019. „Se estimează că recepția la finalizarea lucrărilor pe acest sector de drum va avea loc în luna aprilie a acestui an”, transmite CNAIR.
Referitor la tronsonul 3, Ionești – Vârfurile, în lungime de aproximativ 14 km, CNAIR precizează că lucrările efectuate de Asocierea S.C. SYLC CON TRANS S.R.L. – HYDROSTROY AD se vor întinde pe durata a 12 luni.
Lucrări de consolidare în zona alunecărilor de teren
Pentru a preveni alte alunecări de teren în zona Criștiorul de Jos – Vârfuri, CNAIR anunță că a semnat, în 13 martie 2019, un contract pentru realiarea unor lucrări de consolidare. Acestea vor fi realizate de Asocierea DACIA FABER SRL și TOTAL CONSTRUCT SRL pe parcursul următoarelor 4 luni. „Constructorul are la dispoziție 4 luni pentru punerea în siguranță a drumului , astfel încât să fie evitată blocarea circulației și consolidarea terenului cu coloane forate în adâncime”, informează CNAIR.
Potrivit prefctului Ioan Mihaiu, „Lucrările se vor executa în două etape: Etapa I: punerea în siguranță, pentru evitarea blocării traficului și Etapa a II-a: lucrări finale de consolidare – cu coloane forate în adâncime”.
Reamintim că în data de 29 martie 2018, o alunecare de teren a blocat total DN76. Însă, de atunci, în afară de lucrările de intervenție executate de Selina-Trameco imediat după uriașa alunecare de teren, nu s-au mai făcut și alte lucrări, de consolidare și punere în siguranță a drumului. Mai mult, patronul Selina-Trameco, Beniamin Rus subliniază că nici până azi CNAIR nu a plătit intervenția drumarului orădean.
Lucrări între Oradea – Beiuș
Tronsonul 6 al DN 76, dintre Oradea și Beiuș, nu are încă constructori decât pentru unul dintre cele 3 loturi. Lotul al treilea, cu o lungime de aproximativ 15 km, a fost atribuit în luna august a anului 2018 asocierii SC DRUM ASFALT SRL – SC TRAMECO SA – SC DRUMURI BIHOR SA, care după două luni a și început lucrările. „Anul acesta se vor finaliza lucrările și pe lotul 3 al sectorului de aproximativ 15 km, care face parte din tronsonul 6 ( Beiuș-Oradea) al DN 76”, informează CNAIR.
Referitor la celelalte 2 loturi, în lungime totală de peste 32 km, dintre Beiuș și Oradea, „CNAIR intenționează să semneze anul acesta inclusiv contractele pentru reabilitare”. În fapt, ofertele pentru contractele celor două loturi au deschise în luna ianuarie 2019 și se află acum în perioada de evaluare.
Licitație nouă pentru Vârfurile – Ștei
În lungime de peste 33 km, pentru tronsonul 4 (Vârfurile – Ștei) va fi organizată o nouă licitație pe parcursul acestui an, după ce fostul antreprenor a abandonat lucrările. „În acest moment este deja actualizată documentația de atribuire, după ce a fost realizată o expertiză tehnică a lucrărilor executate de vechiul antreprenor”, detailează CNAIR.
În finalul comunicatului, CNAIR se mândrește cu „performanța” de a fi recepționat deja tronsoanele 1 (Șoimuș – Brad) și 2 (Brad – Ionești). „Precizăm că tronsonul 1 (Șoimuș-Brad), în lungime de peste 30 km a fost recepționat și deschis circulației încă din luna decembrie 2017, iar pentru tronsonul 2 (Brad-Ionești), cu o lungime de apropape 20 de km recepția finală a avut loc în luna decembrie a anului trecut”.
Pistă de biciclete între Oradea și Sânmartin
Prefectul județului Bihor a înaintat cu succes propunerea înființării unei piste de biciclete între Oradea și Sânmartin. Potrivit acestuia, pista urmează să fie executată odată cu finalizarea lucrărilor pe respectiva porțiune de drum.
Citiți principiile noastre de moderare aici!