Comerţ online cu surprize

Comerţ online cu surprize
ANPC a aplicat 72 de sancţiuni în valoare de peste 268 de mii de lei comercianţilor de produse online.

Comerţul online a luat o mare amploare în ultima vreme. Este mai comod şi mai practic să comanzi un produs din faţa calculatorului, decât să străbaţi magazinele în căutarea lui. Acest lucru îţi rezervă însă şi numeroase surprize. Te poţi aştepta să primeşti coletul, dar produsul comandat să lipsească sau să primeşti produsul comandat după o perioadă lungă de timp, când nu mai ai nevoie de el. În ultima vreme, la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au fost depuse o serie de reclamaţii care vizează comerţul online. Drept urmare, ANPC a declanşat o serie de controale tematice în perioada 01 – 05 februarie 2010 cu privire la respectarea drepturilor consumatorilor la comercializarea online a produselor şi serviciilor. „Controalele au relevat faptul că majoritatea operatorilor economici au remediat deficienţele anterior constatate. În acest moment, site-urile celor verificaţi conţin toate informaţiile prevăzute de lege”, apreciază Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC.

Deficienţe

Cu toate acestea au apărut o serie de deficienţe. Dintre cei 179 operatori economici verificaţi, la 168 s-au constatat abateri. Au fost aplicate 72 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 268.500 lei şi 96 de avertismente. Pentru 35 de operatori economici s-a dispus măsura opririi temporare a comercializării produselor până la remedierea deficienţelor, iar pentru un operator economic s-a dispus oprirea definitivă a comercializării produselor expirate (adezivi) astfel încât produsele nu au ajuns la consumatori. De asemenea, s-au emis două decizii de încetare a practicilor comerciale incorecte.

În judeţul Bihor au fost verificaţi nouă operatori economici. Au fost încheiate nouă procese verbale de contravenţie şi aplicate sanţiuni în valoare de 18.000 de lei. Dintre abaterile constatate amintim: neafişarea certificatului de înmatriculare de la Registrul Comerţului, certificatul de garanţie nu cuprindea unităţile de service abilitate şi dreptul consumatorului de a renunţa la produs fără a suporta plata la rambursare.

D.B.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase