Concluziile audienței primarului Robu de pe Facebook: răspunsuri vagi, dar reîncep emisiunile pe tv-primariatm

De Roxana Deaconescu
Concluziile audienței primarului Robu de pe Facebook: răspunsuri vagi, dar reîncep emisiunile pe tv-primariatm
© foto: arhivă
Două ore a stat primarul Timișoarei în fața iPhone-ului din dotare în cabinetul său din primărie să le răspundă întrebărilor timișorenilor. Oamenii au vrut să știe de ce nu se tunde iarba, când sunt gata unele șantiere, când se amenajează locuri de parcare sau de ce nu mai răspund angajații primăriei la sesizări pe aplicația de mobil a municipalității.

Peste 200 de oameni au stat să urmărească cea mai nouă audiență a edilului de pe Facebook. Timișorenii au fost curioși să afle când se termină unele lucrări din oraș, dar și când încep altele. Printre cele mai ridicate probleme a fost cea referitoare la locurile de parcare și demolarea garajelor, însă oamenii au avut și curiozități despre viitoare șantiere.

Robu a fost asistat „de o echipă puternică”, așa cum i-a numit pe subalternii din primărie, care i-au ales întrebările postate de utilizatorii pe Facebook la video pornit pe pagina edilului. La final, el s-a lăudat din nou cu faptul că a fost primul primar din România care a transmis în direct pe Facebook conferințe de presă și care a ținut audiențe. Mai mult, Robu promite că în curând vor fi postate din nou emisiuni pe rețeaua de socializare.

„Am fost primul care a făcut în țară transmisiuni live către cetățeni. Sunt primul care am făcut audiențe live și televiziune Facebook și vom relua și emisiunile pe tv-primariatm și pe tv-PNL. Sigur, pe Facebook, unde nu e nevoie de bani, pot și eu să mă afirm ca mogul. Trebuie să mai și glumim și să lăsăm încrâncenarea deoparte, să evităm pe cât posibil luptele”, a conchis Robu.

Vă prezentăm, mai jos, câteva dintre răspunsurile lui Nicolae Robu la întrebările timișorenilor, unele dintre ele destul de vagi:

Drumul Boilor

„Drumul Boilor este în stadiu avansat acum, în sfârșit, după ani de zile în care ne-am chinuit să aducem în proprietatea municipalității terenul pe care urmează să realizăm Drumul Boilor, totul este pregătit pentru licitație. Sunt niște neînțelegeri cu cei ce realizează centura de sud, pentru că în proiect nu este prevăzut ce se întâmplă la intersecția cu Drumul Boilor, (…) deocamdată nu s-a luat în considerare că Drumul Boilor va exista”.

Detalii, AICI!

Parcări Calea Martirilor și garaje

„Nu avem ce face pe Calea Martirilor (unde recent s-a interzis parcarea – n.r.), noi vom demola toate garajele din oraș și vom face amenajări. Drept urmare, și cele de pe Calea Martirilor vor fi demolate și chiar intră cu prioritate în atenția noastră. (…) Am ales două cartiere vecine, în Soarelui am avut mai multă deschidere la demolarea garajelor. Mai avem trei sau cinci locații și va fi primul cartier din România liber de garaje. În locul garajelor facem amenajări frumoase”.

Detalii, AICI!

Obstacole anti-parcare și trotuare

„Vom umple peste tot de obstacole anti-parcare pe trotuare. Avem acele profile în U, care se pare că sunt cele mai potrivite, sunt mai rezistente. Cum am pus de exemplu pe str. Arieș, așa o să punem în foarte multe locuri. Va fi o campanie de reabilitare a trotuarelor, o să vedeți ce frumos o să facem. Peste tot vom folosi, vedem dacă peste tot, aceste profile în U, poate și stâlpișori, și bile, vedem ce se potrivește, pentru că cetățenii nu sunt civilizați”.

Miros canalizare

„Eu personal am făcut foarte multe sesizări direct directorului Aquatim, se pare că se impun niște intervenții mai radicale, pentru că în câteva săptămâni după ce Aquatim intervine, din nou apare mirosul. I-am cerut un sistem cu supape care să nu permită să iasă mirosul”.

Podul Bobâlna

„Nu se va realiza în perioada imediat următoare, noi am declanșat în portofoliul de proiecte pentru Inelul IV porțiunea și care include Podul Bobâlna (…), dar cu certitudine este pe agenda noastră, într-o poziție prioritară”.

Str. Grigore Alexandrescu

„Încep lucrările, eu știu că pentru dumneavoastră cei din zonă este cumplit să nu aveți trotuare, str. Grigore Alexandru nu a fost amenajat pentru că acolo nu am putut să facem lucrări cu titlu provizoriu, pentru că ne-am dorit Inelul IV. Vă rog să înțelegeți, am fi cheltuit bani degeaba. Veți vedea, facem ca str. Grigore Alexandrescu să fie la maxim de frumos amenajată, atâta cât ne permite ecartul ei”.

Detalii, AICI!

Toalete publice

„Ați văzut cumva prin Viena plin de cabine de WC-uri publice? Toate cabinele au obligația să permită accesul liber la toaletă, altfel li se ridică autorizația de funcționare. Benzinăriile care au venit cu o civilizație din țările mai avansate la noi dintotdeauna, de când au apărut firmele străine, au toalete și nu te întreabă nimeni dacă ai cumpărat ceva, te duci și folosește toaleta civilizat. Așa trebuie să fie și în oraș. Noi construim toalete publice, avem una în Piața Victoriei, spuneți-mi pe unde ați mai văzut așa ceva. Avem toaletă în Parcul Central, avem în Piața Unirii, când sunt evenimente aducem acele cabine, dar nu putem să umplem parcurile de cabine”.

Trotinete electrice

„Vom mai cumpăra 100 de trotinete și vedem dacă le folosim pe toate în complex. Din 2020 încolo, cu certitudine vor apărea și în altă parte. Nu putem să angajăm multe în 2019, pentru că din păcate banii sunt puțini”.

Gălăgie de la concerte și festivaluri

„Vor mai fi în anumite locuri în aer liber concerte, atunci când nu avem alternativă. Trebuie să înțelegem că într-un oraș ca Timișoara trebuie să existe o viață culturală artistică, trebuie să existe și distracție. E de înțeles că se mai produce și gălăgie, și la mine se mai aude de la unele cluburi. Ne străduim să producem deranj cât mai mic prin evenimente publice”.

Terenuri de sport

„Vă rog să folosiți terenurile școlilor. Școlile sunt proprietatea primăriei, nu sunt proprietatea directorilor de școli. Ei nu au voie să interzică accesul la bazele sportive ale școlilor în afara programului școlar. Eu am transmis o hârtie în acest sens, din păcate legea e în România cum e și directorii nu sunt subordonați primarului, ci inspectorului general și își permit să nu respecte dispoziții ale celor ce reprezintă proprietarul infrastructurii școlare. Trebuie folosite, sunt școli în care directorii sunt oameni deschiși la minte. Noi vrem să construim, dar nu avem terenuri. Eu am vrut să facem 20 de terenuri multifuncționale, pentru baschet, handbal și fotbal, din păcate cei din aparatul primăriei nu reușesc să identifice terenuri și sufăr enorm pentru asta”.

Terenuri pentru tineri

„Terenuri nu o să se mai dea, dacă știam că dă atâta bătaie de cap procedura, nu mai făceam. Abia acum finalizăm, dar sunt în construcții blocuri ANL”.

Climă în mijloacele de transport

„Pornirea climei se face automat, nu vatmanii sau șoferii pornesc sau opresc clima, e o telecomandă. Numai că avem mijloace vechi încă în folosință, pe Armonia e una, avem sistem, pe tramvaiele vechi – și sunt cam jumătate-jumătate tramvaie vechi și tramvaie noi – știu că este groaznic”.

Sesizări aplicația de mobil a PMT

„Se preiau, dar, din păcate, aparatul primăriei nu își face datoria așa cum ar trebui. Continuați să sesizați, ne vom strădui”.

Detalii, AICI!

Coșuri de gunoi stații STPT

„Am comandat 2.000, au început să vină, le vom pune peste tot pe unde e nevoie”.

De ce nu se mai țin rugi în cartiere

„Nu am interzis să se mai țină rugile, dar vă rog să mă credeți că nu avem bani să le mai ținem. Trebuie să susținem agenda culturală pentru Timișoara Capitală Culturală Europeană 2021 și nu ne ajung banii. Dacă vor veni vremuri mai bune, vom da, dar nu sunt speranțe”.

Când va avea Timișoara metrou?

„Nu pot să vă spun, dar pot să spun că suntem primul oraș din țară după București care a lansat ideea construirii unui metrou. Probabil că nu voi mai fi eu primar. Nu știu dacă vom găsi surse de finanțare să facem foarte repede, dar este obligatoriu ca noi să fim pregătiți cu un studiu de prefezabilitate. SF din 2013 nu mai este valid, pentru că noi facem alt traseu acum, va fi cu ramificații acest metrou. În varianta 2013 eu doream să fie făcut odată cu ducerea liniilor de cale ferată în subteran, întrucât CFR are proiect cu finanțare europeană pentru extinderea cu încă o linie a rețelei de cale ferată cu aceeași tehnologie, deci pe movilă de pământ, timp de 30 de ani nu se va mai putea construi acolo. (…) Metroul va fi mereu de actualitate”.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !