Concurs de idei pentru refacerea centrelor de cartier

De Cristina Ghilea
5Comentarii
Concurs de idei pentru refacerea centrelor de cartier
În perspectiva accesării de fonduri europene pentru investiţii citadine în regenerare urbană, Primăria face pasul premergător – pregătirea documentaţiei.

Primăria Oradea a luat decizia ca fiecare dintre cartierele reprezentative ale orașului să aibă un centru, unde oamenii să se poată aduna, unde să poată fi organizate evenimente și care să marcheze acel cartier. Doresc să îi invit pe toți cei care doresc să participle, arhitecți din Oradea sau din afara orașului Oradea, să vină cu soluții pentru ca aceste piațete să aibă aspectul pe care și-l doresc și orădenii”, a spus primarul Ilie Bolojan, anunţând că a semnat deja ordinul de lansare a concursului de idei.

Aceasta va include și partea de proiectare, pentru amenajarea a trei piațete pietonale din cele patru care au fost incluse în Planul de Mobilitate Urbană şi în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană: Piața Magnoliei, zona str. Alexandru Cazaban – în fața Sălii Sporturilor “Antonio Alexe” și pe str. Nufărului – în zona McDonald’s.
3piata-nufarul1

Prin aceste piațete se intenționează crearea unor centre de cartier, exclusiv pietonale, rezolvate în baza unor soluții de design contemporan, cu materiale moderne și fiabile.

În ședința Consiliul Local, au fost aprobate elementele de proprietate a acestor centre de cartier pentru cele trei zone ale orașului, dar și suprafața pe care se vor întinde acestea: zona Cartierului Nufărul va avea o piațetă de 4.807 mp  în zona limitrofă Restaurantului McDonald’s (str. Ciheiului intersecție cu str. Nufărul), zona Cartierului Ioșia va avea o piațetă care se va întinde pe o suprafață de 8.530 mp în  zona Sălii de Sport Antonio Alexe (str. Cazaban), iar în Cartierul Rogerius  se va amenaja o piațetă care se va desfășura pe o suprafață de 9.853 mp în  zona Parcului Magnoliei.

Licitaţie

”Urmează ca documentaţia achiziţiei să fie transmisă spre validare Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP). Procedura validării va dura aproximativ două săptămâni, după care documentația de atribuire va fi publicată pe e-licitaţie.ro”, a declarat Manuela Maghiar – șef Serviciu Achiziții Publice din cadrul Primăriei Oradea.

3piata-iosia-2

Caietul de sarcini a fost pregătit de către Instituția Arhitectului Șef, iar regulamentul de concurs de către Biroul Achiziții Publice din cadrul Primăriei Oradea.

Trei pachete

De menționat că cele trei piațete vor face obiectul a trei loturi distincte privind procedura de achiziție, astfel încât pentru fiecare dintre loturi se poate desemna un câștigător distinct.

În ceea ce privește piațeta din zona Cazaban, aceasta va fi amenajată în trei etape, din care prima este cea supusă concursului de soluții. Acesta va viza amenajarea unei suprafețe de cca 8.530 mp. În următoarele două etape se va reorganiza circulația carosabilă și pietonală și se vor amenaja zonele pietonale din jurul Sălii Sporturilor „Antonio Alexe”.



5Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor